החלטתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, וגורמי בריאות נוספים כי חובת הצגת "תו ירוק" תחול עתה גם בקניונים ומתחמי מסחר סגורים, עוררה זעם בקרב בעלי הקניונים.

מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לתקנה החדשה: "אנחנו בעד התחסנות ואנחנו גם בעד תו ירוק רוחבי על כל המשק. אנחנו מתכוונים לעשות מה שהחוק יגיד לנו כי אנחנו ארגון שומר חוק בראש ובראשונה. תפעולית - אין לנו מושג איך אנחנו עושים את זה".

במרכז עזריאלי למשל יש 35,000 עובדים במגדלים ועוד 15,000 חיילים שעוברים מהרכבת בדרך לבסיס, כלומר - אין סוף אוכלוסיות. אז נגיד שמגיע אדם לבית המרקחת, מה אני אמור לעשות איתו? לפי החוק אני צריך להכניס אותו בין אם הוא מחוסן ובין אם לא.  עם זאת, יש בעיות עמוקות אף יותר, שקשורות לסימון אנשים במדינה דמוקרטית".

לדבריו, "כגוף פרטי רוצים שאני אתחיל לסמן אנשים, ואני לא מדמיין איך זה קורה - לא רק מבחינה לוגיסטית, אלא גם מבחינה אפידמיולוגית. אני אשתמש בכל כלי הגיוני וחוקי בשביל לעצור את הטירוף הזה, הבג"ץ כבר מוכן".

"אם לא, מה זה יעשה? חצי מהמסחר בארץ יהיה לא רלוונטי והחצי השני יקבל את כל האנשים - וזה רק יביא ליותר צפיפות וליותר תחלואה. אנחנו ביקשנו תגובה מהמדינה תוך 24 שעות, ואם היא לא תגיע - אין לנו ברירה אלא ללכת לבג"ץ", סיכם. 

כזכור, בהתאם להחלטה המקורית אדם שיציג תו ירוק שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד (ישתנה באופן יומי) שיאפשר לו לנוע בחופשיות ברחבי המתחם. אדם שייכנס למתחם המסחר לצורך קבלת שירות חיוני לא יקבל צמיד, אלא יהיה רשאי להיכנס למתחם לצורך הגעה למקום השירות החיוני ולקבלת שירות באותו מקום בלבד.

אולם, הערב הודיעו במשרד הבריאות על ביטול פרמטר זה כתנאי לכניסה לקניונים ולמתחמי מסחר סגורים, זאת בשל הביקורת. מוקדם יותר היום, חברת מליסרון אשר בבעלותה קניוני עופר, העבירה לראש הממשלה נפתלי בנט ולחברי קבינט הקורונה, מכתב התראה לפני עתירה לבג"ץ. במכתב דרשה החברה מהשרים לחזור בם מהחלטתם להחיל תו ירוק בקניונים.