לבקשת יו"ר ועדת החוקה, גלעד קריב, הורחב היום (שלישי) החריג ההומניטרי בתקנות הגבלת היציאה מישראל. לפיכך, ועדת החריגים תוכל לאשר יציאה למדינות אדומות לאירוע חיים משמעותי של קרוב משפחה, שהוא הורה, בן זוג או הורה שלו, ילד, נכד, אח או אחות וילדיהם, דוד ודודה.

גלעד קריב בוועדת החוקה: "לעשות הכל כדי למנוע פגיעה בתפקוד מערכת החינוך" (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד לדרישת הוועדה, הורחב החריג העסקי כך שיאפשר יציאה למי שמקום עבודתו הקבוע הוא באחת מהמדינות האדומות. מועד תחילת התקנות יהיה עם פרסומן ותקנות הגבלת היציאה בכללן יוארכו עד ל-12.1.22. כמו כן, רשימת המדינות האדומות שיציאה אליהן נאסרה תשתנה, ותכלול את איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, בריטניה, טנזניה, מקסיקו ושוויץ. הוועדה תתכנס היום לדון בתקנות אלו.

כזכור, בדיון שקיימה הוועדה ביום ראשון האחרון, איים קריב כי לא יאשר רשימת מדינות אדומות נוספת אם לא תורחב הגדרת קרוב המשפחה בחריג ההומניטרי וחברי הוועדה דרשו אף את הרחבת החריג העסקי אותה אישרה הממשלה.

אמש נכנסה לתוקף התקנה לפיה מחוסנים או מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות), השבים ממדינות כתומות, יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג ויכנסו לבידוד למשך 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית, המוקדם מביניהם. 

לא מחוסנים/לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) השבים ממדינות כתומות, יכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה החל מהיום השביעי לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).