חברת התרופות מודרנה הודיעה כי תבקש ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להעניק אישור חירום לחיסון שלה נגד קורונה לילדים ולפעוטות בני פחות משש, אף שהניסויים הקליניים הראו יעילות של פחות מ־50% במניעת הידבקות.

על פי הממצאים החלקיים מהשלב השלישי של הניסויים הקליניים בקרב בני שישה חודשים עד חמש שנים, היעילות במניעת מחלה עם תסמינים עמדה על 43.7% בקרב 2,500 הפעוטות בני שישה חודשים עד שנתיים, בעוד שבקרב 4,200 הילדים בני שנתיים עד 5 התוצאה עמדה על 37.5%.

הילדים בקבוצת הגיל מקבלים שני חיסונים, שכל אחד מהם כולל מנה של 25 מיקרוגרם של החיסון, בטווח של 28 יום בין החיסונים. לשם השוואה, בני 6 עד 11 מקבלים שתי מנות של 50 מיקרוגרם בכל אחת, ובקרב הבוגרים כל מנה עומדת על 100 מיקרוגרם. אף שהיעילות נמוכה מ־50%, במודרנה הודיעו כאמור כי הם יגישו בקשה לאישור חירום של החיסון בקרב קבוצת הגיל היחידה שעדיין אינה זכאית לקבל את החיסון נגד הנגיף.

"היה ניסוי מוצלח", אמרה ד"ר ג'קלין מילר, סגנית נשיא בכירה למחלות מידבקות בחברה. "37.5% ו־43.7% גבוהים יותר מאשר אפס. אם הייתי הורה של ילד צעיר הייתי רוצה שתהיה הגנה מסוימת, במיוחד כשאנחנו רואים גל נוסף של הידבקויות", הוסיפה. בחודש הבא פייזר וביונטק צפויות להציג ממצאים משלהן לגבי ניסוי של שלוש מנות חיסון בקרב ילדים בני 5 ומטה, כאשר כל מנה כוללת עשירית מהחיסון שמקבלים בני 12 ומעלה.

בפברואר הרשויות הפדרליות השהו את ההליכים למתן אישור חירום לחיסון, אחרי ששתי החברות הזהירו כי שתי מנות לא יעניקו יעילות מספקת ולאחר שרבים מהמשתתפים בניסוי נדבקו באומיקרון. בתוך כך, המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן עדכן כי זן המשנה המידבק של אומירון אחראי ליותר משליש מהמקרים המאומתים החדשים בארה"ב.

על פי הנתונים, זן המשנה BA.2 גרם ל־34.9% ממקרי התחלואה בשבוע שהסתיים ב־19 במרץ, לעומת 22.3% בשבוע שלפני כן. זן המשנה BA1.1 היה אחראי ל־57.3% מהמקרים.