תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה משבי חמאס, התראיין אמש (שני) בתכניתו של פירס מורגן והתבקש להתייחס לביקורת המופנית כלפי תגובתה "חסרת הפרופורציות" של ישראל כנגד מעשי הטבח של חמאס של השבעה באוקטובר.

"הפסיקה ללחוש - וחזרה לשיר": ההתאוששות המדהימה של אמילי הנד שחזרה מהשבי
הצצה ל"עובדה": כך נראים החיים של אמילי הנד אחרי השבי | צפו

"הם לא יודעים דבר", צחק בייאוש האב. "אנחנו חיים את זה אוקיי? אנחנו חיים את זה, חיינו את זה כל יום מזה 20 שנים. אין לכם מושג. אין לכם זכות אפילו לדבר איתי. האם הייתם בישראל אי פעם? כל מי שאומר שהתגובה של ישראל חסרת פרופורציות - האם כל אחד מכם בא לראות 'אפרטהייד' במדינה הזאת? זה לא קיים אידיוטים! זה לא קיים", אמר.

"בואו ותסתכלו על כל השלטים בכבישים, הם בעברית, בערבית ובאנגלית. כל האוטובוסים, עם הכיתובים האלקטרוניים הם בעברית, ערבית ואנגלית. האם אתם חושבים באמת שהמדינה תטריח את עצמה לכתוב את כל השלטים בכבישים בשלושת השפות אם המדינה הייתה 'אפרטהייד'? היא לא הייתה מבזבזת את הכסף על זה", נסער.

"בואו לכל בית ספר או עיר בארץ הזאת ותמצאו פרופסוריות ערביות בבתי חולים, בכל מקום. אין לכם שום מושג, ואתם שרים 'מהנהר עד הים', אתם לא יודעים איזה נהר. אתם לא יודעים היסטוריה ולא גיאוגרפיה", המשיך תומאס והוסיף. "אנשים מלומדים מהרווארד והם אפילו לא יודעים איזה נהר ואיזה ים מקיפים את ישראל".

כמו כן, במהלך הריאיון הודיע לתומאס הנד על החשש לחיי החטופים איתי סבירסקי ויוסי שרעבי. "לא!", זעק תומאס. אמילי ניגבה את דמעותיו וליטפה אותו. "הם מקיבוץ בארי וסבירסקי היה עם אמילי בכל התקופה הראשונה של השבי, לא קרה לו דבר אז. נועה בחיים ואני מקווה שכך יישאר", הוסיף תומאס.

בנוסף התייחס גם לטענות חמאס שלפיהן הם נהרגו בהפצצות של צה"ל, טענות שאותן דובר צה"ל הכחיש אמש: "כמובן שהם מאשימים את צה"ל. למה שלא יעשו את זה? זה טיפוסי לחמאס".