שר התקשורת יועז הנדל ('הרוח הציונית') התראיין הבוקר (שני) אצל בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והתייחס למבצע "עלות השחר" וכן לבחירות הקרבות. "הרוח הציונית יכולה לרשום לעצמה הישג במבצע קצר ומדויק, עם ניהול מדויק. ההגנה הייתה מאוד מדויקת ויעילה, וגם ברמה הלאומית, אני חושב שהסולידריות החברתית הוכיחה שאנחנו יודעים להתלכד ולעבוד נכון ולהגן על המולדת ביחד".  

למרות שטען שעליו לפרוש מהנהגת הליכוד, האם הנדל יישב עם נתניהו? איילת שקד חושפת
המסר של שקד והנדל ללפיד ונתניהו: "לא ניתן חופשי חודשי לטיבי או בן גביר"

הנדל הודה כי האופוזיציה התנהגה באופן אחראי במהלך המבצע: "הם התנהלו בצורה ראויה ואני שמח שכך, חבל שזה לא היה בשנה האחרונה, אבל אני שמח שזה קרה עכשיו, יותר טוב מאוחר מאשר מעולם לא".  

ברקע הבחירות המתקרבות, אמר שותפה של איילת שקד כי "מי שרוצה מפלגת ימין שהיא לא ביביסטית, יש לו רק את 'הרוח הציונית' היום. הלקח המרכזי הוא שאי אפשר לקבל שותפות עם המשותפת, לא כי זה נגד ערבים, אלא כי פשוט זה גם לא נכון ברמה הערכית וגם לא נכון ברמה הפרקטית".

הנדל הוסיף באותו נושא שאפשרות של ממשלה צרה איננה טובה לא לכאן ולא לכאן: "לא תהיה ממשלת שמאל-מרכז צרה כי זה לא טוב למדינת ישראל, וגם מי שרוצה יבין מתישהו שאי אפשר לקיים שותפות כזאת עם המשותפת, וגם ממשלת ימין צרה היא לא טובה. צריך ממשלה ציונית רחבה שיודעת לעבוד, לתפקד", אמר והרחיב לגבי שאיפותיו הפוליטיות: "אני רוצה להיות השר לביטחון הפנים, כי אני חושב שזו הבעיה הכי גדולה שלנו, אפרופו מה שראינו ביפו והצעקות. אני לא מפחד מהמבצע הבא בעזה, אני לא מפחד מלבנון, ואני לא מפחד ממה שקורה בגזרות אחרות, אני מאוד מודאג ממה שקורה בתוך המדינה, מחוסר המשילות במגזר הערבי".  

שר התקשורת נשאל האם היה צורך לתקוף גם את ארגון החמאס במבצע הנוכחי, והשיב כי "עלות השחר" נועד קודם כל לעצור פיגוע מתגלגל: "אנחנו לקחנו את היוזמה לעצור אותו, זה היה היעד של המבצע. בדרך השמדנו גם את ההנהגה של הג'יהאד האסלאמי. אנחנו לא רצינו שהחמאס יהיה מעורב במבצע הזה, פשוט בגלל אינטרס ישראלי, לא בגלל שום דבר אחר, ואם חמאס יתקוף – יבוא גם זמנו. אבל אני חוזר לבעיה היותר מהותית שלנו וזו העובדה שאנחנו לא מטפלים במה שקורה בתוך הבית". 

השר התייחס לאמירתו של נחמן שי, לפיה בזמן כהונתה של ממשלת השינוי אי אפשר היה לצאת למבצע כזה בגלל התלות ברע"מ, ושלל זאת: "אנחנו התמודדנו כמה וכמה פעמים עם דילמות האם לצאת למבצעים דומים, יש גם עניין מבצעי מתי חלון ההזדמנויות הנכון, מתי היה נכון לקבל את ההחלטה. אנחנו לא מנענו את מצעד הדגלים, שנמנע אגב שנה לפני כן בממשלת נתניהו".  

יחד עם זאת, הנדל ציין כי אי אפשר להקים ממשלה שנשענת על 'גורמי קצה': "אני רוצה להגיד לכם משהו על רע"מ, אני חושב שמנסור עבאס עשה כברת דרך משמעותית, אך בסוף גם רע"מ לא הצליחה להחזיק מעמד, וכשהייתה מתיחות בהר הבית, הם הקפיאו את ההשתתפות שלהם בקואליציה וזה היה חלק מכדור השלג שהביא לנפילת הממשלה. לכן, מי שרוצה יציבות שלטונית ושמדינת ישראל לא תלך לבחירות כל כמה חודשים אסור לו להצביע בעד ממשלה צרה".  

באותו נושא, אמר שר התקשורת: "מי שטוען שהוא יכול להקים ממשלה צרה בלי הליכוד, רק עם המשותפת ובלי החרדים או עם החרדים, לא באמת אומר אמת, מה שהוא אומר זה 'אני מוכן ללכת לבחירות שישיות ושביעיות. הבעיה האמיתית היא שזה לא מוביל אותנו ליציבות שלטונית ואנחנו צריכים יציבות כדי לעבוד".  

לטענה כי הדבר היחידי שהרוח הציונית תוכל לעשות אם תעבור את אחוז החסימה זה להצטרף לגוש האמוני של נתניהו, ענה הנדל כי איננו חלק מ"הגוש הביביסטי": "אני חושב שהוכחתי את עצמי ב־3.5 שנים בפוליטיקה, שהציעו לי איזו הצעה שרצו ולא הצטרפתי לממשלת 61 כי זה רע בעיניי. לכן בשני הכיוונים המשמעות היא בחירות. אני בטוח שאפשר לייצר ממשלת אחדות ואנחנו המפתח לזה".