ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שוחח הבוקר (ראשון) ב-103FM והתייחס להתרעות הממוקדות על פיגועים לאור ההפגנות נגד הרפורמה, אחרי מתקפת הטרור בלב העיר אמש בה נרצח הפקח חן אמיר ז"ל בן ה-42

פרשן "מעריב" על הפיגוע בתל אביב: "אירוע יוצא דופן שמעלה שאלות"

לדבריו, "יש התרעות ממוקדות אבל זאת שגרת חיים תמוהה כשיש התרעות. ואתם גם שומעים שהעיר תל אביב-יפו היא יעד לטרור על ידי ארגוני הטרור והסיבה היא שהיא הלב הפועם של מדינת ישראל, מרכז החיים שלה. לצערי קרה שחן אמיר, גיבור, סייר של סיירת סל"ע חסם בגופו פיגוע הרבה יותר גדול בתל אביב, באותו זמן צריך לזכור שהייתה הפגנה, ואני מביע את צערי העמוק למשפחתו".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "במערכת אחראים על הביטחון והשב"כ לא מדווח לי על כל התראה. כל הזמן יש כאלה שמנסים להיכנס ומדי פעם מצליחים. צריך לזכור שאנחנו מקיימים חיים ויום יום פלסטינאים נכנסים באישור, כשנכנסים כל כך הרבה אז מצליח לחדור מישהו דרך הגדר".

לשאלה האם צריך לקחת בחשבון שמידי פעם יהיו פיגועים בעיר, ענה: "תל אביב נקטה עמדה והקימה את סיירת סל"ע. כולם לוחמים, יודעים להשתמש בנשק וחלקם על אופנועים. גם באירוע בצ'ראלס קלור מי שנטרל את הפיגוע היה חלק מהסיירת. אנחנו נותנים תגבור אבל מערכת הביטחון אחראית. העובדה היא כי למרות המאמצים של אלה שרוצים לפגוע אנחנו מצליחים לחיות חיים של שגרה ולהמשיך את חיינו. אני לא יודע אם המחבל כיוון להפגנה, סביר להניח שביום שיש הפגנה ומחבל נכנס ורוצה לעשות פיגוע המוני הוא יתכנן על ההפגנה". 

לסיום, הדגיש: "צריך להמשיך ולבנות את עצמנו. מאוד חשובה היציבות בתקופה הזאת, מישהו שידע לשמור על העיר בליברלית ובטוחה. מקרים כאלה קורים ולכן הקמנו את סיירת סל"ע". 

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103FM