העולם המערבי, החופשי, הדמוקרטי הפגין יושרה מדינית, אחריות לשמור עקרון מוסרי ונכונות לערוב נגד סכנה ואיום לשלום. קשה להגזים בהיקף, בתקיפות ובנחרצות של התגובות נגד מתקפת הטילים האיראנית על ישראל שעלתה בבירור ובאופן חד-משמעי מהצהרות הגינוי נגד איראן שפורסמו בשמן ומטעמן של ארצות מערביות מרכזיות.

ארדן על שתיקת האו"ם מול האלימות המינית של חמאס: "היה צריך להביא את העדויות בפניהם"

כ"ץ וארדן זועמים על דוח האו"ם: "מצפים שנחבק את המזכ"ל"

ההתייצבות של המערב לצדה של ישראל, גם חשפה את האפסיות המוסרית, את הטמטום המדיני והצביעות המאוסה של ארצות כמו דרום אפריקה, קולומביה ושל ניקארגואה, כן יש מדינה כזאת, שהגישה לבית הדין הבינלאומי בהאג תלונה נגד גרמניה על עזרתה לישראל. לארצות אלו ולעוד אחדות דומות להן, לא איכפת, לא מעניין ולא הזיז להן שמדינה ריבונית הותקפה במטח של 300 כטב"מים.   

לתגובות, להצהרות ולגינויים הקשים נגד איראן מצד מעצמות וארצות מערביות מרכזיות יש, קיים ובועט עוד  גילוי. חולשתה, רפיון מעמדה, והעדר השפעה משמעותית של מועצת הביטחון. לפי בקשת שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, המועצה תתכנס ותקיים דיון חירום על מתקפת הטילים של איראן נגד ישראל.

גלעד ארדן מציין את יום הולדתו של כפיר ביבס באו''ם (צילום: דוברות משלחת ישראל לאו''ם)
גלעד ארדן מציין את יום הולדתו של כפיר ביבס באו''ם (צילום: דוברות משלחת ישראל לאו''ם)

ארדן ישא נאום חריף ותקיף נגד איראן. שגרירת ארה"ב לא תחסוך גינויים לאיראן. ילכו בעקבותיה שגרירי בריטניה וצרפת. שגרירי רוסיה וסין, החברות הקבועות במועצת הביטחון, יגמגמו, ישמיעו דיבורים עילגים, יפגינו פקפוקים והיסוסים בהוקעת איראן. מה תגיד רוסיה, בעלת הברית, המדינה הקרובה ביותר לאיראן, המקבלת סיוע צבאי מאיראן?  

כאשר שגריר רוסיה במועצת הביטחון תוקף, מאשים  ומגנה מדינות כמו ישראל בגלל המלחמה שהיא מנהלת נגד ארגון טרור נאצי כמו החמאס – בדיוק באותם הרגעים שהוא מדבר בניו יורק, צבא רוסיה משגר טילים על ערים גדולות באוקראינה ופוגע במטרות אזרחיות. מה כבר יוכל שגריר רוסיה לומר על מתקפת הכטב"מים האיראנית נגד ישראל?

גם סין, תגלה זהירות מוקפדת בתגובה כלפי איראן. בנושאים מזרח תיכוניים הנידונים במועצת הביטחון, סין צמודה לרוסיה ושומרת על הנוהל האנטי ישראלי הקבוע של רוסיה במועצת הביטחון. למפגן התמיכה בישראל של העולם המערבי בעקבות מתקפת הטילים האיראנית יש גם צד הצופן מצב לא נעים. 

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

עם הערכה והתפעלות מוצדקות מהתלכדות מעצמות וארצות מערביות מרכזיות בגינוי והוקעת איראן -  מה יקרה אם בעתיד תנקוט ישראל מהלך צבאי או הממשלה תניב הצהרה, או יוזמה שירגיזו ויקוממו את ארה"ב ואת ארצות המערב?  יהיה קשה ובלתי מתקבל על הדעת להתעלם מביקורת ומורת-רוח מצד ארצות שיצאו מגדרן להפגין, להצהיר ולהתהדר בתמיכה גורפת בישראל.