הידעתם כי אם תטיחו את ראשכם בקיר במשך שעה שלמה תבזבזו רק 150 קלוריות? האם ידעתם כי 7% מהאמריקאים לא יודעים את שבע המילים הראשונות בהמנון האמריקאי, אך יודעים את שבע המילים הראשונות בהמנון הקנדי? הידעתם כי יש מעט מאוד דברים בעולם שהם טיפשיים יותר מסטטיסטיקה מטומטמת?



ביום ראשון אישרה הממשלה תוספת תקציב של כ־80 מיליון שקל להתיישבות ביהודה ובשומרון, בעיקר לצורכי ביטחון שגדלו בגל הטרור הנוכחי, אך גם לתיירות ופיתוח עסקים. כל שונאי ההתיישבות והמתיישבים ביו”ש מיהרו לפצוח בשיר המוכר: איך מקפחים את ערי הפיתוח/ יישובי הצפון/ הדרום/ הפריפריה, ומעניקים להתנחלויות. ושוב נשלפו גלי מספרים לעייפה המוכיחים כי ההשקעה הממשלתית לנפש בהתנחלויות גדולה הרבה יותר מהוצאה מקבילה באזורים אחרים בארץ.



איך מגיעים לתוצאות חמורות כאלה? כאן בדיוק טמון השקר, שנטווה במקרה זה במזיד ובכוונה להרע, ולא מתוך סתם טמטום של משחק במספרים. זה קורה כאשר משווים ערים ביהודה למושבים בשרון, כאשר משווים יישובים קהילתיים בשומרון לעיירות פיתוח במרכז או קיבוצים בבקעת הירדן לפזורה הבדואית בנגב. אז יכול השמאל הישראלי לייצר כל תוצאה שהוא רוצה. כאשר משווים את הוצאות הביטחון להגנת יהודים בעיר האבות חברון לעומת הוצאות ביטחון לנפש בנהריה אפשר “להוכיח” כי הממשלה מפלה לטובה את תושבי יו”ש. אולי נכון יותר להשוות את הוצאות הביטחון לטובת כפר אדומים מול הוצאות הביטחון של כפר עזה? אלו שגדלו מאה מונים מאז איוולת ופשע “ההתנתקות” שהפכה את הרצועה לבסיס הטרור הגדול במזרח התיכון? ואולי נכון יותר לחשב כמה עלולה מדינת ישראל להוציא אם - כחלום השמאל - תפנה ישראל את ההתנחלויות ותהפוך את כל יישובי המדינה לדמויי נחל עוז? מאוימי רבבות רקטות קצרות טווח ומנהרות עומק? מי המנוול שמסוגל למתוח ביקורת על הוצאות למיגון אוטובוסים לתלמידי יו”ש הנוסעים כל יום תחת מטר אבנים ובקבוקי תבערה? ומדוע אינו מחשב כך את המיליארדים שהשקיעה המדינה בכל שנותיה בהקמת מקלטים לכל מתיישבי עמק הירדן, גבול הלבנון והרצועה? ואת ההוצאות על “כיפת ברזל”, “שרביט קסמים” ו”חץ”, שנועדו להגן בעיקר על הערים הגדולות? מי כאן מפלה בין דם לדם?



ואם תאבה נפשכם להשתעשע בעוד מספרים טיפשיים - בבקשה. למעלה מ־400,000 אלף יהודים יושבים ביו”ש. הם מהווים 5% מאוכלוסיית המדינה. ולפיכך דורשים המתיישבים כי יוקצו להם 5% מתקציב המדינה, כלומר כ־17 מיליארד ש”ח. לא 170 מיליון, לא 1.7 מיליארד (שאפילו “שלום עכשיו” אינו טוען שההתנחלויות מתוקצבות בעודף) אלא כחלקם היחסי באוכלוסייה.



דמגוגיה? בוודאי. משחק מטומטם במספרים? כמובן. אבל לא מטומטם ולא דמגוגי יותר מהטענה שההתנחלויות מתוקצבות יותר מהיישובים בתוך הקו הירוק. השמאל חולם כי באמצעות משחק כזה במספרים יצליח להסית נגד המתנחלים. אך ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא עובדה קיימת והולכת ומתפתחת. הידעתם כי אדם ממוצע חולם 1,450 פעם בשנה ו־73% מהחלומות של השמאלנים עוסקים בעקירת יישובים?