שני ילדים נהרגו בעקבות השריפה בנתניה, שפרצה בגלל כשל חשמלי במנורת לילה


שני ילדים,  בני 5 ו-3, נספו בשריפה שפרצה ביום שישי אחה"צ בדירה בקומת קרקע ברחוב שרעבי בנתניה. לדברי גורמי הכבאות והצלה מוקד השריפה  הוא מיטה בחדר השינה בבית, ללא חלון ועם גג פח, שנראה כי נבנה באופן מאולתר בין שני בתים. עוד עולה כי ייתכן שהיה כשל חשמלי במנורת לילה שגרם להתלקחות האש. בנוסף נמסר כי "התקנת גלאי עשן היתה מצילה את הילדים ומונעת טרגדיה קשה".



הגופות יועברו הערב לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ובתום הבדיקה הפרקליטות תקבע האם היא מסתפקת בתוצאות הללו, או שנדרשת נתיחה של הגופות המשטרה תפעל בהתאם כאשר מנגד תעמוד משפחת הילדים. טפסר אייל כספי, מפקד מחוז מרכז בכיבוי והצלה, אמר אתמול כי "מה שהתרחש פה זה אירוע שהתוצאה שלו טרגית - שריפה בבית שרובו הוא תוספת בנייה, שלפחות על פי תחקור ראשוני אינה חוקית אלא אילתור של בנייה שגרם לילדים להיות לכודים בתוך חדר בוער".



בכבאות מציינים כי סימני החריכה על ציוד המיגון האישי של לוחם האש שחילץ את שני הילדים מהבית הבוער מעידים על מטען האש שהיה בחדר שבו הם נלכדו. חוקרי דליקות הגיעו לזירה ופתחו בחקירה.



בליכוד רוקמים מהלך הדחה לנתניהו ב-21 הימים הקרובים. 56% סבורים כי הוא אינו יכול להמשיך כראש ממשלה


בליכוד נערכים ליום שאחרי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר הגשת כתבי אישום נגדו, כאשר דווח בחדשות 12 במהלך סוף השבוע כי בכירים במפלגה רוקמים מהלך בו הם מתכוונים להדיחו ולהעמיד מועמד אחר מתוך המפלגה כבר ב-21 הימים הקרובים.



במקביל, נתניהו פרסם סרטון בעמוד הפיסבוק שלו קצת לפני כניסת השבת, בו פנה לתומכיו והצהיר כי ההחלטה בשלושת תיקים העומדים נגדו תתקבל אך ורק בבית המשפט, והוסיף כי "זו המסגרת, אנחנו נשמור עליה, ואנחנו תמיד נפעל בהתחלה ובסוף לפי שלטון החוק, וזה אומר שמי לא פעל לפי שלטון החוק במשטרה או בפרקליטות, צריכה להיות בדיקה, צריך להיות טיפול וצריך להיות תיקון".



בסיום דבריו בסרטון שהעלה, סיכם ראש הממשלה כי "מעבר לכך אני רוצה להגיד, מי שיבחר את ראש ממשלת ישראל זה אתם האזרחים. יש לנו עכשיו הזדמנויות היסטוריות כבירות כמו סיפוח בקעת הירדן, שמירה על הביטחון שלנו, בריתות עם השכנים הרבה מאוד דברים אסור להחמיץ את זה. נפעל ביחד וננצח".



בנוסף לצרותיו המשפטיות של נתניהו, התפרסם בחדשות 13 סקר ממנו עולה כי 56% מהציבור סבורים כי איננו יכול להמשיך לכהן בתפקידו בעקבות כתב האישום. מנגד, 35% סבורים שכן, ו-9% ענו "לא יודע".



עוד עולה מהסקר כי לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, ואילו הליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים, שראל ביתנו שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, וממשיכה להוות לשון מאזניים להקמת ממשלה.



על פי הסקר, מפת הגושים נשארת ללא שינוי מתוצאות הבחירות האחרונות ומראה כי גוש השמאל-ערבים עומד על 57 מנדטים, כשלעומתו גוש הימין-חרדים על 55.



היסטוריית התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן: נרשמו עומסים חריגים


במהלך סוף השבוע התרחשה היסטוריה בגוש דן, כאשר לראשונה אי פעם הופעלה תחבורה ציבורית בשבת, כאשר שישה קווי מיניבוס עבדו בערים: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, רמת השרון וקריית אונו, במסגרת פרויקט "נעים בסופ"ש".



היום דווח על עומסים חריגים בשל הביקוש הרב לשירות ההסעי בשבת, המכילים רק 19 מקומות ישיבה, והיו צרים מלהכיל את הביקושים הגבוהים לשירות התחבורה המגשר בין הערים, כאשר בחלק מהקווים הוספו עוד מיניבוסים.



"חיכיתי כחצי שעה עד שיגיע מיניבוס נוסף, הכל היה מלא", סיפרה רוית שנסעה מגבעתיים לתל אביב, והוסיפה: "חבל שרק עכשיו זה התחיל, אבל מוטב מאוחר מאשר בכלל לא". גיא: "אני נוסע לטיילת בתל אביב, וזה מאוד מקל. אני לא צריך להוציא עכשיו אולי מאה שקל על מוניות, וגם אני יכול ללכת לשתות בפאב ולא לחשוש, יש לי איך לחזור".



מיטל להבי, סגנית ראש העיר ת"א ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, המובילה את פרוייקט "נעים בסופ"ש", אמרה כי "בעבר, נחשבנו ל'דון קישוט', יצאנו למאבק בתחנות הרוח, ולבסוף חוללנו מציאות חדשה והבאנו בשורה של ממש לציבור התושבים. המפלגה הראשונה שהובילה את דגל התחבורה הציבורית בשבת הייתה מרצ".



המהומות באיראן נמשכות, במשמרות המהפכה מאשימים את האמריקאיים


באיראן נמשכות המחאות כנגד המשטר, כאשר חיילים ובכירים במשמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית שיתפו פעולה עם כוחות המשטרה בהפגנות האלימות שהתרחשו השבוע במחוז קרמנש, והאשימו "סוכנים אמריקאיים" בכך שהיו חלק מכוח המחאה האלים.



ארגון זכויות האדם "אמנסטי" טען כי במהלך המחאות במחוז המערבי, נהרגו לפחות 30 בני אדם, מה שהופך את שבוע ההפגנות הזה לעקוב ביותר מדם שהיה מאז החל גל ההתפרעויות במדינה סביב העלייה החדה במחירי הדלק. עוד נמסר מהארגון כי עד כה נהרגו לפחות 100 בני אדם, כאשר באיראן דחו את המספרים אותם הציגו ארגוני זכויות האדם בטענה כי הם "ספקולטיביים".