שנת הלימודים בבתי הספר העל יסודיים תגיע מחר לסיומה, כאשר העיצומים של ארגון המורים עדיין רחוקים מלהסתיים, שכן טרם הושג מענה לבקשותיהם ממשרד האוצר. מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, שוחח היום (שני) על הנושא עם ענת דוידוב ואמר: "הסיפור נמשך כבר מחודש מרץ. אם את שואלת מה היה השנה אני יכול להגיד שלא היה כלום - לא היה חינוך, תלמידים לא יצאו לטיולים, לא מסע ישראלי וגם לא היו לימודים. יותר מזה, אין מחר ציונים. בחטיבה העליונה אין חינוך, אין למידה השנה. זה לא יכול לקרות בשנה הבאה ואני לא רואה שהמשא ומתןבכלל מתקרב לסיומו". לדבריו ב-103FM, המרחקים בין מה שארגון המורים דורש למה שהאוצר מוכן לתת זה שמיים וארץ.

שר החינוך קיש במתקפה על יו"ר ארגון המורים: "בוחר לפגוע בתלמידים"
"סגנון של השכונה": רן ארז משיב מתקפה ליואב קיש
"נמצא בשכרון כוח": שר החינוך יואב קיש בפוסט חריף נגד יו"ר ארגון המורים

הוא נשאל האם הם פונים לשר החינוך יואב קיש, והשיב: "דיברנו איתו מספר פעמים בחודשיים האחרונים וישנו דו שיח קבוע על הנושא. הצענו הצעות, קידמנו, לחצנו, היו גם שיחות לפני חודשיים עם רן ארז אבל השיחות היו בעלמא, אף אחד לא הקשיב לנו". הוא הוסיף: "קיש אמר שהוא מבין והתלמידים חשובים לו, אבל הוא חייב להשיג את ההישגים הללו למען המורים". שיף הדגיש כי "אנחנו רוצים שהמורים יקבלו שכר, אבל ממה שאנחנו שומעים, מכירים, המספרים והדרישות לא קרובים אחד לשני".

מה אתם הולכים לעשות?
"גם הייתה לנו שיחה עם משרד האוצר, ובסוף, הרי לא בגלל שניהלנו שיחה עם מישהו מישהו יתן עוד נייר. הפערים הם בין 1.2 מליארדר לשלושה מיליארד. אני יכול להגיד שאנחנו נצטרך לשקול מה עושים בתחילת השנה הבאה. אי אפשר יהיה להמשיך ככה".

יו"ר ארגון המורים רן ארז קורא לסכסוך עבודה. (צילום: אבשלום ששוני)

מה תעשו עוד לפני כדי למנוע?
"אין הרבה. ניגשנו לבית הדין לעבודה, נתן מספר החרגות כמו טיולים של שכבת י"ב, מעבר לכך בית הדין לעבודה לא הסכים לתת שום דבר. ההחלטה הגדולה צריכה להילקח לקראת הראשון בספטמבר, האם אנחנו מוכנים לעבור עוד שנה כזו ואם לא מה עושים עם זה. הכול צריך לעמוד על השולחן. לא מגיע לאף תלמיד שנשמע את הקול שלו כמו ששמענו את מור, מגיע להם למידה אחרת, חוויה אחרת, זה צריך להיגמר הדבר הזה. צריך להגיע למשבר שכולם יצטרכו להתייחס אליו ולפתור את הבעיה הזו".

בתוך כך, מור בירן, שעולה לכיתה י"א בתיכון אמית רננים ברעננה, סיפרה: "דבר ראשון, אנחנו לא מקבלים תעודות השנה, אין לנו ציונים על מספר מבחנים קודמים. לא היה לנו יום הורים, התבטל יום לפני. מסיימים מחר שנה, אפילו לא בבית ספר, יש לנו בוקר כיתה באחד מהבתים של התלמידות. זהו".

כמה זמן אין ציונים?
"יש מקצועות שהמורים לפנים משורת הדין הביאו לנו את הציונים, אבל יש מקצועות כמו מתמטיקה שיש לנו שלושה מבחנים אחורה שעדיין לא החזירו לנו את הציונים. המורה שלנו למתמטיקה אמרה שזה בגלל העיצומים, שהיא לא יכולה להחזיר לנו את הציונים. 

המורים אולי בודקים אבל ציונים לא מתפרסמים
"כן".

מה עוד?
"ספציפית אתמול היה אמור להיות לנו טיול לכבוד סוף שנה, ובעיקרון גם החטיבה וגם התיכון היו צריכים לצאת, רק החטיבה יצאה ואנחנו נשארנו בבית הספר".

אסיפות הורים? מפגים?
"גם לא. אסיפת ההורים התבטלה יום לפני בלי הודעה מראש".

הורים ניסו לפנות להנהלה?
"אני לא יודעת הרבה, אני יודעת על מספר פניות שכן היו אבל לא קיבלו מענה".

באיזו תחושה את מסיימת?
"תחושה של ביאוס ומעט זלזול מהמערכת, עבדנו כל כך קשה לכ השנה ואפילו את המשוב בשביל לשפר אנחנו לא מקבלים. תחושה של זלזול בזמן שהתלמידים השקיעו ובמאמץ. במידה מסויימת זה מוריד את החשק להשקיע, היו לנו מבחנים לקראת סוף שנה אחרי שהודיעו שלא מחלקים את הציונים והיו מספר תלמידות שרצו לא לגשת למבחן".

מאפשרים לא לגשת?
"זה כמו חצי מחאה קטנה שלא נותנת כלום. מורות כתבו לנו בוואטסאפ שהמבחן חובה ולכן כל התלמידות הגיעו למרות ההתנגדות. אני מאוד מקווה שזה ישתפר, וששנת הלימודים באמת תתחיל כי אם לא נדפקנו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm