יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שלח היום (שני) הודעה לחברי הארגון, מורים ומורות בישראל, בה הזכיר את תחילת מאבקם בנושא כוונת ביטולי הבגרות במקצועות ההומניסטיים, וסיפר על מצב מערכת החינוך, כאשר פתיחת הלימודים בבתי הספר התיכונים עומדת בסימן שאלה גדול מאוד, ותלויה בהחלטת משרד האוצר.

ההורים נגד לפיד: "רה"מ אשם בכך ששנת הלימודים לא תיפתח בזמן"
משבר במערכת החינוך? בצפון מבהירים: "יש לנו עודף של מורים מבקשי עבודה"

בהודעה התייחס ארז לסוגיית שכר המורים, שעולה לא פעם לכותרות, ותקף את השרה יפעת שאשא ביטון. בהמשך, הזכיר את ההסכם הקיבוצי בנושא השכר, שהגיע לסיומו בתחילת השנה, ותחילת שיחות המשא ומתן לשיפור שכר המורים: "במהלך החודשים האחרונים ניהלנו מו"מ עם כל הגורמים בשקט ובאחריות תוך חתירה להשגת המטרות והיעדים בסוגיות הנ"ל. מתברר כעת, כעבור חודשים של מו"מ, שמשרד האוצר מעכב חתימה על הסכמות ומציב כל פעם תנאים חדשים".

"אין טעם להמשיך ולנהל מו"מ כזה, כאשר כל ההסכמות אליהן מגיעים אינן מגיעות לידי חתימה על הסכם קיבוצי ומימוש בגין דרישות חדשות שמעלה משרד האוצר בכל פעם", כתב, "הגענו לדקה ה-90", נכתב בהודעה.

ראש הארגון הדגיש כי "ואם ההסכמות לא ייחתמו בימים הקרובים, לא נפתח את שנת הלימודים. אנו אומרים זאת כעת, לא רק לכם (המורים), אלא גם לאוצר, לשלטון המקומי ולמשרד החינוך, כדי שלא יגיד מאן דהוא שאנו הם המושכים את המו"מ עד 31 באוגוסט. אין לנו כל עניין למתוח את ציבור המורים וההורים, ואנו אומרים לכולם, שהכדור נמצא בידי משרד האוצר כבר יותר משלושה שבועות. האחריות כולה אך ורק עליו".