המאמצים אחר חילוץ הלכודים בטורקיה וסוריה בעקבות רעידת האדמה הקטלנית המשיכו גם היום (חמישי). בתוך כך, מספר ההרוגים בשתי המדינות חצה את ה-17,000. משלחת "ענפי זית" של פיקוד העורף ממשיכה לפעול בטורקיה. עם זאת, גולשים רבים מאזור האסון טענו שהחיות במקום התנהגו בצורה מוזרה לפני רעידת האדמה האדירה.

שגרירת ישראל באנקרה מתקשה לעכל: "זהו אסון שטורקיה לא ידעה כמותו"
ישראלי ששהה באזור האסון בטורקיה: "הכל נחרב, לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות"

כדי לגלות כיצד בעלי חיים מצליחים לזהות בכל זאת רעידות אדמה מוקדם יותר, בוצע מחקר בארה"ב בו נטען כי בעלי חיים מצוידים טוב יותר בחושים שלהם עבור זעזועים קטנים ורעידות, שעוברים דרך הקרקע שניות לפני רעידות חזקות יותר. חלק מהחוקרים אפילו אומרים שהם עשויים להיות מסוגלים להרגיש אותם לפני הרעידות עצמן.

על פי מחקר שפורסם בארה"ב, ההתנהגות החריגה של בעלי חיים בשניות שקדמו לרעידת האדמה מוסברת על ידי ההבדל בין שתי צורות של גלים סיסמיים, שהם הגלים העיקריים שנפלטו ברעידת האדמה. המחקר קבע כי מעט מאוד בני אדם מרגישים את הגל החלש יותר, שנע מהר יותר מהגל החזק של רעידת האדמה עצמה. 

רעידות ראשוניות, שמתגלות ומנתחות על ידי מכשירים סיסמולוגיים, משמשות גם מערכות התרעה מוקדמת כדי לחזות רעידות אדמה - בדרך כלל עם פחות מדקה של רעידת אדמה.