יש אנשים שאוכלים לאט, לא ממהרים לשום מקום, מתענגים מכל ביס ואפילו משלבים בארוחה שיחה, התעסקות בפלאפון או צפייה בטלוויזיה. אחרים ממהרים בזמן האכילה מפאת חוסר זמן או רצון להספיק כמה שיותר דברים, מבלי להבין את חומרתו של ההרגל, ואת מידת השפעתו על גופם לטווח הארוך. מחקר שנערך באוניברסיטת הירושימה ביפן גילה כי אנשים שאכלו מהר היו בסיכון גבוה ב-89% ללחץ דם גבוה, עודף משקל, עמידות לאינסולין והפרעת שומנים.

להעז, לגשת, ליזום: כך תמצאו פרטנר לצאת איתו בט"ו באב
מיוחד לט"ו באב: כך תדעו שהחתול שלכם אוהב אתכם

במחקר חילקו המומחים את המשתתפים לשלוש קבוצות. קבוצה אחת אכלה מזון במהירות, השנייה אכלה בקצב איטי והשלישית אכלה בקצב רגיל, לא איטי ולא מהיר.

על פי המחקר, אף אחת מהקבוצות לא הראתה סימפטומים של מחלה או חולשה בהתחלה, אך חמש שנים לאחר מכן המומחים גילו כי אנשים שאכלו מהר היו בסיכון גבוה ב-89% ללחץ דם גבוה, עודף משקל, עמידות לאינסולין והפרעת שומנים.

המחקר היפני מצא שאנשים שאוכלים מזון מהר סובלים מעודף משקל, מכיוון שאדם שאוכל מהר לא מרגיש מלא, ולכן אוכל יותר מזון ממה שהוא צריך לאכול.

החוקרים הסיקו כי שמירה על בריאות טובה קשורה לא רק למה שנאכל, אלא גם למהירות שבה הוא נאכל.

מוביל המחקר, ד"ר טאקאיוקי ימאג'י, אמר: "כאשר אנשים אוכלים מהר, הם בדרך כלל לא מרגישים מלאים ונוטים יותר לאכול כמויות מוגזמות של מזון". אכילה מהירה גורמת לתנודות גדולות יותר בגלוקוז, מה שעלול להוביל לתנגודת לאינסולין. אכילה איטית עשויה להיות שינוי חיוני באורח החיים כדי לסייע במניעת תסמונת מטבולית".