שיפור במצבם של שני החטופים שחולצו מהשבי: לואיס הר ופרננדו מרמן מאושפזים עדיין במחלקת השבים שהוקמה במרכז הרפואי שיבא בסמוך למרפאות החוץ. מצבם מוגדר יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם. 

היו יחד בבית: פרטים חדשים על השבי של פרננדו מרמן ולואיס הר מרפיח
הערכות: לואיס נורברטו הר, שחולץ משבי החמאס וסובל ממחלות כרוניות – לא טופל

על פי תיאור אנשי הצוות, אבטחה כבדה עדיין עוטפת אותם, אולם בני משפחתם לצידם. הם נראים מרוגשים מאוד נפשית, אך מתקשרים היטב. בני המשפחה טרם סיפרו להם אודות זוועות השבת השחורה ו-130 ימי המלחמה בעזה. על פי הידוע עד כה הניצולים סבלו מהרעבה קשה, תנאי היגיינה ירודים, ולא קיבלו את הטיפול התרופתי שהובטח על ידי קטאר וממשלת צרפת. גם מטה החטופים לא קיבל עד לרגע זה כל אינדיקציה כי התרופות שהובטחו אכן ניתנו לחולים ובמדויק.

לואיס הר חולץ משבי חמאס  (צילום: דובר צה''ל)
לואיס הר חולץ משבי חמאס (צילום: דובר צה''ל)

לואיס נורברטו הר בן ה-70 חולה בסוכרת ויתר לחץ דם וזקוק באופן יומיומי לתרופות מצילות חיים, אך על פי הידוע עד כה הוא לא קיבל את הטיפול התרופתי. כעת עוקבים אחריו רופאים מומחים לאנדוקרינולוגיה ורפואה פנימית ומנטרים את לחץ הדם ואת רמות הסוכר. הוא ישוחרר לביתו לאחר שיאוזן, תוך כדי תמיכה נפשית שניתנת לשניים.

בשבי החמאס נותרו 132 חטופים, רבים מהם זקוקים לטיפולים תרופתיים כרוניים. בין היתר סובלים חלק מהחטופים באסתמה, חטופים נוספים זקוקים לטיפולי סוכרת, תרופות למחלות לב וכלי דם. אחד החטופים סובל מדלקת מעי דלקתית ואחרים סובלים ממחלות אנדוקריניות. חלק מהחטופים קצרי ראייה וזקוקים למשקפיים, בפרט בתנאי החושך במנהרות החמאס בהן הראייה קשה אף יותר מהרגיל.