מחדל ההפרייה באסותא: לאחר שנציגי הנהלת בית החולים אסותא ראשל"צ נפגשו הבוקר (שלישי) עם מספר מטופלות המחלקה להפריה חוץ גופית, בן חן (שם בדוי) מטופלת שנכחה בפגישה המדוברת, שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM ושיתפה על מהלך הפגישה המטלטלת.

"נשים טוענות שנעלמו עוברים": צעירה שעברה הפריה באסותא בעדות מטלטלת
מומחה לרשלנות רפואית על מחדל ההפריה באסותא: "נוצרה מציאות כמעט בלתי אפשרית"

בפתח השיחה חשפה בגילוי לב את התקופה המורכבת שהיא עוברת, "מטופלות שלא הצליחו להיכנס להיריון באופן טבעי חשבו שמשם תבוא הישועה, ועכשיו הן נמצאות במקום הכי בטוח שיכול להיות, אבל הרגישו אחרי המקרה שהקרקע נשמטת. זו טלטלה מטורפת".

בהמשך, שיתפה על מה שהתרחש בפגישה, "היינו למטה, עשינו רעש, הגיעה תקשורות, וזה השפיע. לכן, הם ראו אותנו והכניסו אותנו לשם". בהמשך הסבירה שנציגי בית החולים בחרו שלוש שנים שיעלו לפגישה המדוברת. "יצאתי מהפגישה לחוצה יותר. כשניסתי לשאול מה יהיה עם העוברים המוקפאים שלי לא נתנו לי תשובה".

"איך הם יכולים להגיד לי שאצלי לא יהיו טעויות? הם אמרו שאי אפשר לענות על זה באופן גורף, אלא רק באופן פרטני. הם אמרו לנו שזו טעות נדירה. איך הם אומרים את זה? אני לא יודעת. הגיעו לשם כמה נשים מודאגות, נשים בהיריון. הן לא צריכות לחשוש שהן חלק מהפרשה, אך כל ה־250 נשים מרגישות שהן לא יודעות מספיק פרטים ואומרות שהן לא ישנות טוב בלילה", שיתפה. 

לסיום, ענתה לשאלה האם היא חייבת להמשיך את ההליך באותו בית החולים. המטופלת אמרה שלא, והזכירה את הכאב הפיזי והנפשי העצום שהיא עוברת. "אני ועוד מספר נשים מבררות לגביי העברת עוברים מאוסתא לבית חולים אחר ונבדוק איך זה יתבצע ומי ישלם על זה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM