בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירה נגד חוק האימוץ, אשר מפלה זוגות להט"ב מלאמץ ילדים.

המגמה מתהפכת? הנתונים המפתיעים על תעסוקת הגברים במגזר החרדי
מעל ל-50 מתנדבים הודיעו על הקפאת פעילותם במשטרה
 
נציג היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד רן רוזנברג, אמר בתחילת הדיון כי יש להמתין שהכנסת תסדיר בחוק את סוגיית אימוץ ילדים על ידי משפחות חד מיניות. עם זאת, מכיוון ששר הרווחה יעקב מרגי מש"ס מסר תגובה כי הוא מתנגד לתת לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים בשל ה"מורכבות" שתתווסף לחיי הילדים, עמדת היועמ"שית היא שניתן לפרש את החוק בצורה כזאת שאימוץ על ידי זוגות חד מיניים יתאפשר למרות לשון החוק.

רוזנברג הסביר כי בשל סעיף שמירת דינים ש'מגן' על חוקים שנחקקו בטרם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, יש לפרש את חוק האימוץ בדרך שתאפשר אימוץ לזוגות חד מיניים.

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, אמר לנציג היועמ"שית כי אין סיכוי להסדיר את הנושא בחוק: "אדוני מבין שאין אופק לחקיקה. אין פיתרון. בפני בית המשפט ניצבת סוגיה פרשנית ולא ניתן להתעלם מכך". בחוק האימוץ נקבע כי רק "איש ואשתו" יכולים לאמץ. העתירה שהוגשה דורשת כי בג"ץ ייתן פרשנות למילים הללו כך שזוגות חד מיניים יכללו גם כן במילים "איש ואשתו".

רוזנברג אמר בדיון כי לעמדת היועמ"שית במידה ואין אופק לחקיקה שתסדיר אימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים יש לתת את הפרשנות המתבקשת, למרות שהחלטה שכזו מעוררת שאלות ערכיות מורכבות ביותר.