בעקבות התרעת שווא הונחו אתמול תושבי הצפון להיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה מחשש לחדירת כלי טיס עוינים. אלוף רפי מילוא, מפקד פיקוד העורף, הסביר מה הוביל לתקלה שהכניסה אתמול את כל מדינת ישראל למרחבים המוגנים. "בגלל טעות אנוש, אמרתי 'לשחרר מהממ"דים', ומי שישב בחמ"ל הוציא הודעה לכלל הארץ להיכנס לממ"דים. זו הייתה טעות של הבנה של משהו הפוך ממה שהתכוונתי", אמר הבוקר (חמישי). טל שלו וניסים משעל שוחחו ב-103FM עם גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, אשר הגיב לדברים.

"חיזבאללה חכם מאוד"; "נתניהו מאכזב": הנאום הבלתי נתפס של טראמפ
בצה"ל מודים לראשונה: "שעות לפני המתקפה היו סימנים, אך לא בעוצמה שהייתה"

"היה חשש של כניסה, היה ירי באוויר. לאחר מכן זה התפרש כשום דבר, והיום התעוררנו בסביבות 05:00 בבוקר, מסתובבים ביישוב יחד עם הצבא, כולנו יחד. עוברים במקלטים, מוודאים שהכל תקין, שהכל בסדר", אמר, והתייחס לאחוזי הנטישה מהיישוב: "ההערכה שלי היא שבין 60 ל-70 אחוזים התפנו באופן עצמאי, נדע היום לפי צריכת המים. בשלומי לאלף משפחות אין ממ"ד. נכון להיום מתוך אלף ממ"דים בנו רק 40".

עוד טען, כי "שר האוצר ניתק את רגליו מירושלים, הגיע לצפון והבטיח שיחזק את הצפון במיליארדי שקלים, לא ראינו מיליארדים ולא מאות מיליונים. הקימו מנהלת עם עובדים, מנכ"ל, כל מה שצריך. לא יודעים איפה לשים את הראש, הרגליים. כל כך הרבה בעיות יש למדינה בהיבט הביטחוני".

על התרעת השווא אתמול, אמר: "המראות שראינו בדרום הם מראות שמכניסים לפחד את כל תושבי מדינת ישראל, לרבות התושבים שנמצאים ביישובי הגדר. זה פחד אימים מחלילה חדירת מחבלים, ולכן יש קושי רב, אנשים נכנסים לממ"ד, סוגרים את הממ"ד, מרימים אליי טלפונים. הנפש שלנו מחוברת לרצח הנתעב הזה שם בדרום. זאת ההרגשה".

הרמטכ"ל: "כל מקום שיש מנהיג חמאס - צה"ל תוקף חזק" (צילום :דובר צה"ל)

"מצד אחד מול מה שקורה בדרום מצבנו טוב, לכן אנחנו נשתדל מאוד לשמור על חוזק. כל 150 המקלטים שלנו מוכנים, ישנים שם היום, ביקשתי מהתושבים לא לישון בבית. כנסו למקלטים, תשנו שם, חילקתי מזרונים, היום נחלק קצת מזון כדי להכין את עצמנו למלחמה. נהיה מוכנים עם האנשים שנשארו פה", סיכם.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM