"לא ראיתי את עצמי בפוליטיקה המקומית אף פעם, העדפתי להתמקד בעשייה חברתית, אבל אני דור חמישי ברחובות והרגשתי שלצעירים כמוני אין מה לעשות בעיר", אומר יובל סימן טוב (23), המתמודד היום ברשימת "רחובותי" למועצת העיר רחובות בראשות מתן דיל. סימן טוב ממוקם במקום החמישי, הנחשב ריאלי.

יועמ"שית משרד רה"מ אישרה: המדינה מימנה עבודות בקיסריה בזמן המלחמה
הטבעת החכמה של סמסונג יוצאת לדרך: מה היא תבדוק ומתי תגיע לחנויות?

"אני אוהב את רחובות אהבה עיוורת", הוא אומר, "אבל בני הדור שלי לא מתחברים למקום הזה כמוני. מתן דיל פנה אליי אחרי שהגיע לאירוע שעשינו בעמותת ג'סטה בשנה שעברה וראה את הסחף של העשייה בעמותה. הוא שכנע אותי שאוכל, דווקא מהמקום הנקי מפוליטיקה שאני בא ממנו, לעשות הרבה למען הצעירים בעיר", מספר סימן טוב, ממקימי ג'סטה והרוח החיה מאחורי העמותה, שמאז פרוץ המלחמה גדלה פי ארבעה במספר המתנדבים ופי שלושה במספר הקשישים שלהם היא מסייעת.

עמותת ג'סטה הוקמה לפני כשנתיים על ידי לוחמים משוחררים כמו סימן טוב, במטרה לשפר את איכות החיים של בני הגיל השלישי באמצעות בניית קהילה תומכת המבוססת על הקשר הבין־דורי. העמותה פועלת להפגת בדידות וחיזוק הקהילתיות, עזרה במלאכות היומיום, סיוע של בעלי מקצוע מתנדבים למיצוי זכויות, שיפוצים ותיקונים בבית ועוד. בזמן הקצר שבו קיימת העמותה, הצליחו יובל ושותפו להרחיב אותה מרחובות גם למזכרת בתיה, לראשל"צ, לתל אביב, לכפר סבא, לשדרות ועוד מעט גם לחיפה.

"את הטיול שלי אחרי צבא כבר עשיתי. הבנתי שעשייה חברתית היא הדרך שלי. לא ישר קפצתי על ההצעה להשתלב ברשימה בבחירות המקומיות, אבל דווקא אחרי 7 באוקטובר התחזקה בי ההכרה שעשיתי את הצעד הנכון. אם אנחנו, הצעירים, לא ניקח את המושכות, דור חדש שרואה באמת רק את הצורך והרצון לשנות - לא יקרה פה השינוי שצריך לקרות".

אחרי שיצר רשת קהילתית תומכת וחזקה לבני הגיל השלישי, מתמקד סימן טוב בצעירים ובאנשי מקצוע שרתם לעמותה. "הייתי רוצה שיהיו ברחובות יותר מרכזי למידה לסטודנטים, השקעה במוזיקה, תרבות ובילוי לצעירים, ותחבורה ציבורית נוחה מסביב לשעון. הוכחנו שאפשר לרתום את הצעירים לקהילה. אפשר לרתום גם את העיר כדי לעודד את הצעירים להישאר כאן".

סימן טוב הוא ניצול מסיבת "נובה". הוא נסע בבוקר 7 באוקטובר עם שלושה מחבריו למסיבה. שניים מהם נרצחו בטבח, אחד מהם לנגד עיניו, בעוד הוא וחבר נוסף הצליחו להימלט. יובל נורה בגבו, נפצע במהלך המנוסה והושבת מפעילות. "ראיתי את המוות בעיניים, העמדתי פני מת בשיחים. בימים הראשונים אחרי האירוע החלטתי לפרוש מהכל, בניסיון להתמקד עם הטיפול שלי בעצמי, אבל לא עברו כמה ימים והטלפונים מהעמותה התחילו להגיע. הנתינה היא מה שהוציא אותי ממעגל הטראומה, ואם תהיה לי ההזדמנות, מהמקום הנמוך הזה אני מאמין יותר מאי־פעם ביכולת לעשות שינוי".