יו"ר המל"ל לשעבר וסגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף במיל' עוזי דיין, שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ב-104.5fm ברדיו צפון על המתקפה האיראנית בה שוגרו מעלה ל-300 טילים ששוגרו לעבר מדינת ישראל. בפתח דבריו, אמר דיין כי "המתקפה האיראנית נכשלה בגדול, וההגנה הייתה טובה מאוד אבל צריכים לעבור למתקפה, מהר ולבד".

לאור האיום האיראני: אלה הפגיעות מטיל גרעיני – וכך מתבצע הטיפול

מניעת נשק גרעיני בידי המשטר האיראני חייבת להישאר בראש סדר העדיפויות הישראלי

עוד הסביר יו"ר המל"ל לשעבר: "עלינו לפעול מהר בגלל שאנחנו לא יכולים לעשות חילופי אש עם האיראניים במשך חצי שנה. אנחנו צריכים להכות מכה קשה את האיראנים". עוד התייחס דיין למדינות שסייעו לישראל ליירט את הטילים: "לא רואה את כל מי שעזר לנו בחלק ההגנתי, והתייצב מאחורינו ומלפנינו אבל הכל עכשיו תלוי בנו".

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

עוד הוסיף דיין כי המלחמה עם איראן צריכה מטרה מרחיקת לכת והיא מניעת איראן מיכולת גרעינית", הסביר: "תאר לך איך היה נראה הלילה הזה אם הייתה להם יכולת גרעינית. אנחנו כבר נמצאים במלחמה עם איראן. החזית הזאת תשפיע על חזיתות נוספות, מה שאומר שאנחנו נלחמים במספר חזיתות".

על הטקטיקה הישראלית הרחיב ואמר: "ההתקפה על איראן צריכה ללכת על הנקודות החלשות שלה. למשל, אחוזים מן הייצוא האיראני הוא נפט גולמי היוצא מארבעה מסופים מאיראן, איראן לא יודעת לזקק לעצמה תזקיקי דלק למיניהם. דבר שני, לאיראן יש מערכת סכרים מאוד פגיעה, דבר שלישי, איראן מוקפת ב-11 מדינות שיש להן גבול עם איראן, ואיראנים חוששים (ובצדק) מאויביהם).

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

בהמשך השיחה ציין: "אם אנחנו נתקוף היום את רפיח, אני לא רואה את העולם מתחיל להתערב בתוך כל המהומה הגדולה, וזו משימה שעלינו לשים לעצמנו בזמן הקרוב". על המצב הפוליטי ציין דיין: "להנהגה הישראלית אין ברירה היום, מי שלא הצטרף עדיין לממשלת אחריות לאומית צריך לעשות את זה". על רה"מ נתניהו אמר כי הוא מעריך כי "אינו ייסוג מגודל השעה". בסיום דבריו אמר: "אסור לנו למצמץ במצב כזה, עלינו לנהל מלחמה בחמש חזיתות ולעשות זאת עכשיו".