מינויו של גל הירש, לתפקיד המפכ"ל המיועד, ממשיך לעורר סערה.



הוועדה לאישור מינויים מיוחדים בשירות המדינה, בראשות השופט העליון בדימוס, יעקב טירקל, הייתה אמורה להתכנס ביום שלישי כדי לדון במינויו, אך כעת יש תסבוכת חדשה.



הערב (שישי) פורסם בחדשות ערוץ 2, כי מדינה זרה ביקשה חיקור דין של גל הירש. המדינה הזו שלחה כתב חשדות מפורט לישראל כנגד הירש והתנהלה נגדו חקירה סמויה במשך שנתיים, במהלכה משטרת ישראל גבתה עדויות לצורך החקירה.



לפני כחודשיים חלה התפתחות בחקירה וכעת על היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לבדוק את חומר החקירה כנגד הירש ולהחליט האם הוא עדיין יוכל לכהן בתפקיד הרגיש.



"מי שנכשל במבחן התוצאה לא יכול להיות מועמד לתפקיד ציבורי"


השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מי שהודיע השבוע על מינויו של הירש לתפקיד המפכ"ל, נפגש היום עם משפחות שכולות ששכלו את בניהן במלחמת לבנון השנייה, על רקע התנגדותן למינוי בשל העובדה כי הירש שירת כמפקד עוצבת הגליל במלחמה בה שכלו את בניהן.



במהלך הפגישה ביקשו ההורים מהשר ארדן להתייחס לטענותיהם של המבקרים את הירש המועמד למפכ"לות והשר השיב כי יבחן לעומק את טענותיהם נגד הירש.



אתמול כתב חיים צמח, אביו של עוז ז"ל, שנפל במלחמת לבנון השנייה, מכתב המיועד לשופט יעקב טירקל, העומד בראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. במכתב טעון הוא ביקש למנוע את המינוי ולהיפגש עם חברי הוועדה.



עוז כתב: "את גל הירש לא הכרתי ומעולם לא פגשתי, הוא היה מפקדו של עוז והיה אחראי על חייו. הוא נכשל מבחינתי בהיבט האישי שלא החזיר את עוז הביתה וגם בהיבט הלאומי במבחן הכי משמעותי של מדינה - במלחמה".



עוד הוא כתב: "שתי ועדות שעסקו בנושא וינוגרד ודורון אלמוג, שקבע קביעה נחרצת שאילצה את גל הירש לפרוש מצה"ל. מי שנכשל במבחן התוצאה, בהיבט הערכי האישי ובהיבט הלאומי הכי עליון של מדינה במלחמה, לדעתי לא יכול להיות מועמד לתפקיד ציבורי משמעותי שכזה".