העולם התחתון בישראל לא ישוב להיות מה שהיה אחרי ששי שירזי, הנסיך הנתנייתי, נרצח. הדוד מומו שירזי, כדורגלן נבחרת ישראל לשעבר והאח של ריקו, אבא של שי וראש ארגון פשיעה שמרצה מאסר של שמונה שנים בכלא, התפנה בתום ימי השבעה לשיחה עם ליאורה. כזכור, שירזי בן ה-30 נרצח בתחילת החודש, כשנורה מטווח קצר ברחוב משה סנה בצפון תל אביב. הירי התרחש שעה שהעבריין הבכיר וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, ואז נצמד אליהם רכב אחר ומתוכו ירו לעברם.



מומו שירזי, משתתפת בצערכם.
"תודה".


מה עובר עליכם?
"אנחנו לא רוצים לדבר, הכל בסדר. יהיה בסדר".


איך ריקו? ביקרתם אותו?
"אני, היה לי ביקור מיוחד ביום של ההלוויה בבוקר. אין לי מה לספר על מה שהיה שם".


הוא בכה הרבה?
"לא. הוא לא בכה".


כנראה היה לפני שלב העיכול.
"ישבתי איתו שעה. אמרנו קדיש ביחד".


מי אמר קדיש בהלוויה?
"אבא שלי, הסבא של שי, בן ה–80".


מי עוד נסע לבקר אותו בכלא?
"בינתיים רק אני. בהמשך ייסעו עוד חלק מבני המשפחה. יש אישור לחמישה מבקרים".


איך ואיפה קיבלת אתה את הידיעה?
"לא, בחייאת. אני לא רוצה להיכנס לזה, תכבדי אותי".


מה שלום האמא?
"אני לא מדבר בשם אף אחד. כל מילה מיותרת. אני איבדתי את האחיין שלי. רק קמנו היום מהשבעה".


האחיות מעכלות?
"המשפחה קיבלה מכה קשה מאוד, אי אפשר לתאר. ישבנו כולם שבעה אצל אמא של שי. קשה מאוד. כל השאלות מיותרות. אנחנו עוברים תקופה לא קלה".


אתם כבר יודעים מי עשה את זה?
"זה לא מעניין".


באמת? זה לא מעניין אתכם מי רצח אותו?
"לא. אנחנו מתאבלים על הילד".


מתי ריקו יעלה לקבר?
"לא יודעים. במהלך השלושים".


לריקו יש שלוש בנות. שתיים מאשתו הראשונה, מזל. מי זו בת הזוג החדשה, אם בתו השלישית?
"עזבי, מאמי, לא צריך, לא חשוב שמות. תכבדי אותי".



כזכור, בקשתו של ריקו, אביו של שי, לצאת לחופשה מהכלא לצורך השתתפות בהלוויה נדחתה בבית המשפט בלוד על ידי שופט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הנשיא אברהם טל. יחד עם זאת קבע כי באופן חריג, הוא יאשר לו לבקר בבית העלמין במועד אחר שלא במהלך השבעה, וזאת על פי קביעה ותיאום של המשטרה עם שב"ס.



טרם מותו שירזי פרש מעולם הפשע והשקיע את כולו בעסקים לגיטימיים בתחום המימון וההלוואות - עסקים שפעלו בשקיפות מול גורמי אכיפת החוק, כך סיפר בעבר עורך דינו ג'קי סגרון. "שירזי התרחק מאור הזרקורים", אמר סגרון, "לא היה לו חלק בכל האירועים שהיו לאחרונה בפשיעה הישראלית. הוא פשוט עבד למחייתו. אין לי מושג איך זה קורה ברגע אחד". לדבריו, "משיחות אינטימיות בינינו הוא מצא שעולם הפשע לא בשבילו. אחרי המאסר הוא פנה לעסקים, לא היו לו דפוסים עבריינים והוא לא הפגין התנהגות עבריינית. למרות שהורשע כל מי שהכיר אותו ידע ששי כבר לא בעולם הזה".



לפני כשבוע נעצר תושב נתניה מיכאל לוי בן ה-29 בחשד כי ביצע את הרצח. לוי הינו מקורב לשעבר של ריקו שירזי, והיה עצור בעבר בגין אירוע פלילי אחר. 


עו"ד ארז אבוהב, פרקליטו מסר כי "מדובר בחשד ראשוני בלבד ולא מעבר לזה. מוקדם מאד להעריך הערכות ולהסיק ומסקנות, כיון שהחשוד מכחיש כל קשר לאירוע". עוד מסר עו"ד אבוהב כי "מדובר במי שהיה עצור על תיק אחר שמנוהל על ידי ימ"ר מרכז ואחרי ששוחרר נלקח למעצר על ידי היאחב"ל בחשד למעורבות ברצח של שי שירזי. אני תקווה שהחקירה תסתיים במהרה ובשחרורו". עו"ד אבוהב ציין כי המשטרה חשפה בבית המשפט כי חקרה באזהרה חשוד אחר וכי היא מנהלת חקירה במספר רב של כיוונים: "אני רוצה להאמין שמדובר בחשד שיתבדה בסופו של דבר ויוברר כי לחשוד שאני מייצג אין כל קשר לפרשה האמורה".