בשירות בתי הסוהר שוקלים בימים אלה בחיוב לאשר חופשה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט המרצה עונש מאסר בגין עבירות שוחד. על פי הבקשה ייצא אולמרט לחופשה בעוד כשבועיים. בקשתו של אולמרט מתבססת על כך שאסיר לצאת לחופשה ראשונה לאחר שריצה רבע מתקופת המאסר שלו. אולמרט עומד בקריטריון ולכן בקשתו אינה חריגה ונבחנת על ידי שב"ס, כשההערכה היא כי זו תאושר, כך נודע היום (שלישי) למעריב אונליין. 



עם זאת, האישור מותנה בחוות דעת של שב"ס לגבי תפקודו של האסיר. כשאולמרט השוהה באגף 10 של כלא מעשיהו שהוקצה במיוחד לאנשים במעמדו, משתתף בלימודים, שיעורי ספורט וכן בסדנה טיפולית על בסיס יומי, זאת במסגרת הכנת אסירים שלא יחזרו לבצע עבירות.




שב"ס יגביל את ביקורם של עורכי דין בכלא


טרם הגשת בקשתו של אולמרט, לפני כשבוע וחצי הודיעה נציבות שירות בתי הסוהר כי תגביל את ביקוריהם של עורכי דין בכלא, זאת בעקבות הפרסום בערוץ 2 אודות מגמה של ראש הממשלה לשעבר, לשכור את שירותיהם של 37 עורכי דין.



הפרסום אודות הביקורים התכופים גרם לנציבות שירות בתי הסוהר לבצע עדכון נוהל שירות בתי הסוהר לביקורי עורכי דין. לפני ההודעה על פי חוק, רשאי היה כל אסיר לפגוש את פרקליטיו ללא הגבלה. אלא שהחוק הסמיך את נציבות שב"ס לקבוע גם התניות וכללים.



אהוד אולמרט ממתין להחלטה. צילום: גיל יוחנן, פול
אהוד אולמרט ממתין להחלטה. צילום: גיל יוחנן, פול



בנציבות הבינו את ההשלכות של הביקורים התכופים של עורכי הדין המגיעים לבקר את אולמרט ואסירים אחרים, ועדכנו את הנוהל כך שביקורי עורכי דין יוגבלו. על פי הנוהל החדש יוכל אסיר לקיים עד שלושה ביקורים של משרדי עורכי דין בשבוע ולא יותר מביקור של משרד אחד ביום. בשב"ס מציינים עוד כי בכל ביקור יכולים להצטרף מספר עורכי דין מאותו משרד בלבד וכי אורך הביקור יעמוד על כ-45 דקות.



אולמרט נידון לעונש של שנה ושבעה חודשים אותו החל לרצות ב-15 לפברואר השנה בחלקו בפרשת הולילנד והאגף בו הוא שוהה מאכלס 18 אסירים נוספים הפטורים מלבוש מדי אסיר.