סוף לתעלומה? התפתחות דרמטית חלה הערב (חמישי) בחקירת מסע הירי בחיפה - החשוד ברצח הסגיר את עצמו למשטרת עכו ויועבר להמשך חקירה בשב"כ. מאז מסע הירי, שנחשד כפיגוע טרור על רקע לאומני, נערך מצוד נרחב אחרי החשוד בשכונת חליסה בעיר. החשוד הסגיר הערב את עצמו לאחר שביום שלישי רצח ביריות את גיא כפרי ז"ל ופצע באירוע ירי אחר בעיר את הרב יחיאל אילוז. על פרטי החקירה וזהות החשוד הוטל צו איסור פרסום.



כזכור, ביום שלישי בבוקר נרשמו בחיפה שני אירועי ירי בתוך פחות מ-45 דקות. במקרה הראשון נורה אילוז ברחוב העצמאות ופונה לבית חולים כשהוא במצב בינוני-קשה ובמקרה השני נורה כפרי ברחוב הגיבורים, ומותו נקבע בזירה לאחר פעולות החייאה אינטנסיביות. היורה נמלט מהזירות. בתחילה נחשד כי מדובר באירועים הקשורים אחד לשני על רקע פלילי אך כאמור, ככל שחלפו השעות הלכה והתחזקה ההערכה שמדובר בפיגוע טרור על רקע לאומני. יחד עם זאת, במשטרה ביקשו לציין כי כל כיווני החקירה עדיין נחקרים.



מצוד משטרתי, ארכיון. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90
מצוד משטרתי, ארכיון. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90




נשקו של החשוד נתפס במהלך המצוד



מאז יום שלישי בערב נמצאו באזור שכונת חליסה, שם אירע הרצח, כוחות גדולים של משטרה ושב"כ - חלקם גלויים וחלקם סמויים. ההערכה הייתה שהיורה נמלט אל תוך השכונה או לסביבתה, לעתים הצטרף לחיפושים מסוק משטרתי. מהמשטרה נמסר כי נשקו של החשוד נתפס במהלך המצוד.



בשכונת חליסה סיפרו על הנוכחות הגבוהה של המשטרה. "גורמים נזק לשכונה שלמה ושקטה עם הנוכחות הזו של ניידות. אם יש כיוון ואם מישהו העיד שראה מישהו למה לא עוצרים?", אמר מוחסיין, תושב השכונה. אחת התושבות בשכונה סיפרה כי "המשטרה שואלת עוברים שובים כל מיני שאלות וזה מביך. הפכו את כולם לחשודים. אם זה לאומני אז שמישהו כבר יסגיר את הרוצח המטונף הזה. למה להרוג?".