במהלך היום (שלישי) צפויים להתקיים ברחבי הארץ אירועים רבים לציון יום העצמאות ה-69 של המדינה. בין האירועים שיתקיימו:

09:30 - אירועי יום העצמאות ייפתחו בטקס המסורתי בבית הנשיא עם 121 החיילים המצטיינים שנבחרו השנה. בין המשתתפים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ובכירים נוספים, לצד אמנים ובני משפחות החיילים.
9:40-14:30 - כמדי שנה, גם יקיים חיל האוויר את מטס ההצדעה המסורתי בשמי הארץ. המטס יחלוף על פני יותר מ־40 ערים ויישובים בישראל ומעל בסיסי חיל האוויר, ויכלול מסוקים, מטוסי תובלה ומסוקי קרב, בהם גם האדיר (F-35).

11:00 - משט יום העצמאות שמארגנת עיריית הרצליה. עשרות כלי שיט ייצאו מהמרינה בהרצליה לכיוון חוף אפולוניה וחזרה למרינה.
11:30 -  חידון התנ"ך העולמי לנוער, שיתקיים בתיאטרון ירושלים במעמד ראש הממשלה.
17:00 - קבלת הפנים המסורתית לסגל הדיפלומטי במשכן נשיא המדינה, במעמד ראש הממשלה.
19:00 - טקס הענקת פרסי ישראל, שיתקיים בבנייני האומה בירושלים וינעל את האירועים הרשמיים של יום העצמאות.
בתוך כך, אמש נערך טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים, בסימן 50 שנים לאיחוד הבירה. בין מדליקי המשואות יהיו: אורי מלמיליאן, הכדורגלן המיתולוגי שהביא לבית"ר אליפות ראשונה, פרופ' אחמד עיד, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית בבית החולים הדסה הר הצופים, פרופ' אמנון שעשוע, מייסד חברת מובילאיי שנמכרה השנה ברכישת ענק לאינטל, הסופר אלי עמיר, והזמר יהורם גאון, המזוהה כל כך עם העיר.
טקס הדלקת המשואות המסורתי הוא הראשון מזה 35 שנים עליו לא מפקד אל"ם (במיל') דוד רוקני. אל"ם שמעון דרעי יחליף אותו. השניים נראו נרגשים היום, כשנפגשו ברחבת בהר הרצח. דרעי אמר למעריב: "אמרו לי לקחת תרגילים ממוחשבים למסדר, אבל רוקני הוא המחשב שלי. אמרתי שאני מוכן לפקד על הטקס, אבל רק אחרי שרוקני יחליט שהוא מפסיק. אי אפשר שלא להתרגש".
 
רוקני (84), שהגיע לראשונה בלבוש באזרחי, אמר: "אני מאוד מתרגש. פעם ראשונה שאני בהר הרצל לא במדים, אבל זה תמיד מרגש. אני בטוח שהטקס יעבור למופת. זאת מסורת אצלנו".