אחרי מצוד של חמישה ימים: נלכדו ארבעה מתוך ששת האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע

מאמצי החיפוש המשולבים נשאו פרי כאשר שניים מהמחבלים, מחמוד עראדה ויעקב קאדרי, נלכדו אמש באזור נצרת, ובמהלך הלילה נלכדו גם זכרייה זביידי ומחמוד עראדה בחניון משאיות באזור אום אל גאנם הסמוכה. כעת נמשכים החיפושים אחרי שני המחבלים הנותרים שטרם נתפסו.

המפכ"ל קובי שבתאי על מבצע החיפושים אחרי האסירים: "הם נואשים" (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ליווה הלילה את הכוחות שפעלו ללכידת ארבעת המחבלים וקיים הערכת מצב בחפ"ק המשטרה בגן נר, בסיומה אמר: "הודות לשיתוף הפעולה בין כל ארגוני הביטחון ולפריסה המאוד גדולה של כוחות המשטרה ומג"ב בשטח, הצלחנו לשים את היד על ארבעה מתוך שישה המחבלים והמצוד נמשך".

לכתבה המלאה

שב"ס נערך לפנות אגפים ביטחוניים בכלא גלבוע, הנסיבות בבדיקה

שני אגפים בכלא גלבוע ממנו נמלטו ששת האסירים הביטחוניים פונו בשבת לבתי סוהר בדרום. נסיבות הפינוי בבדיקה. שב"ס מסרו כי בהערכת מצב שקיימה הנציבה קטי פרי עם הפיקוד הבכיר בשב"ס ונציגי כוחות הביטחון המקבילים, הנחתה פרי שהחל ממחר צוותים הנדסיים מיוחדים בשיתוף פעולה עם צה"ל ומומחי בינוי והנדסה יסרקו את שלל בתי הסוהר ברחבי הארץ. עוד נמסר כי שב"ס ייערך למבצעי ניוד נוספים בהתאם לצרכים המבצעיים והערכות המצב הביטחוניות. 

לכתבה המלאה

רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה; צה"ל תקף ברצועה בתגובה

על רקע המתיחות הביטחונית בעקבות המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע השבוע, ולאחר ששניים מהם נתפסו בנצרת, רקטה אחת ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, יורטה על ידי כיפת ברזל.

תקיפה של צה''ל ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
תקיפה של צה''ל ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

בתגובה לירי, מטוסי קרב ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה יעדים של חמאס ברצועת עזה, ביניהם עמדה המשמשת לירי מקלעים, אתר אחסון הממוקם בסמוך לבית ספר ומסגדים, וכן מתחם צבאי של הארגון בו ממוקם מפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור, ונמצא בסמוך לאתרי תרבות. כך נמסר מדובר צה"ל. 

לכתבה המלאה

חשש לתקלה באלפי בדיקות קורונה שבוצעו במתחמים ברחבי הארץ 

למעריב נודע כי ייתכן ונמצאה תקלה באלפי בדיקות PCR שבוצעו בימים האחרונים במתחמי בדיקות הקורונה ברחבי הארץ.  זאת, על רקע עשרות אלפי ישראלים שנמצאים בבידוד מסיבות שונות. 

מפקדת אלון, פיקוד העורף (קרדיט: דובר צה"ל)

הבדיקות שמתבצעות במתחמים השונים של פיקוד העורף מגיעות למעבדות ברחבי הארץ בתוך פלטות שלמות. מפרטי האירוע עולה כי בבדיקות שהגיעו למעבדה מסויימת בירושלים, התגלה ש-150 פלטות שלמות יצאו חיוביות. כמובן שהסיכוי שאלפי בדיקות יצאו חיוביות הוא נמוך, לכן הוחלט לשלוח את כל הבדיקות לבדיקה חוזרת במעבדה אחרת.

לכתבה המלאה

דיווח: "הפלגים הפלסטינים נשבעים לפוצץ את כל הבנות הפסקת האש"

בעוד בציבור הפלסטיני נשמעות קריאות לקיום עצרות המוניות להזדהות עם האסירים, בחמאס מזהירים מפני "התפוצצות בגדה" ובתקשורת הפלסטינית דיווחו כי "הפלגים הפלסטינים נשבעו לפוצץ את כל הבנות הפסקת האש בעקבות התקיפה הישראלית נגד האסירים". 

זכריה זביידי לאחר תפיסתו (צילום: משטרת ישראל)
זכריה זביידי לאחר תפיסתו (צילום: משטרת ישראל)

העיתון הפלסטיני אל-אייאם דיווח כי מצרים קיבלה הודעה מהפלגים הפלסטינים, שבהם נשבעו הפלגים להסלים ולטרפד את הבנות ההפוגה לאור המשך המתקפה הישראלית נגד האסירים. העיתון ציטט גורם המעורה בפרטים, לפיו "מצרים הגיבה והתחייבה לפלגים להפעיל לחץ מרבי על ישראל להפסיק את התקפותיה על אסירים בבתי הכלא בהקדם האפשרי.

לכתבה המלאה

נתיב הבריחה של המחבלים מהכלא נחשף: שלב אחר שלב

אחרי מצוד של חמישה ימים - ארבעה מששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע נעצרו בתוך שעות ספורות. כך חלה התפנית בחקירה והמצוד שהוביל ללכידת האסירים, שלב אחרי שלב. 

אתמול בשעות הצהריים חלה התפנית הראשונה, כאשר צוותי החיפוש הגיעו אל השטחים הפתוחים באזור בלפוריה שבעמק יזרעאל, שם איתרו חפצים שנבדקו על ידי כוחות הזיהוי הפלילי. 

זביידי ומחבל נוסף לרגליהם של כוח ימ''מ (צילום: משטרת ישראל)
זביידי ומחבל נוסף לרגליהם של כוח ימ''מ (צילום: משטרת ישראל)

אמש בשעות הערב, כמה שעות לאחר מציאת החפצים, התקבל מידע מאזרח בנצרת, מרחק של כ-30 דקות הליכה מהמקום בו נמצאו החפצים, ולפיו פגש בשני חשודים שביקשו ממנו אוכל וניסו להסתיר את פניהם.

לכתבה המלאה

הרשות הפלסטינית נסוגה מההסכם להעברת הכסף הקטארי לפקידי החמאס

מוחמד אל-עמדי, יו"ר הוועדה הקאטרית לשיקום רצועת עזה, הודיע היום (שישי) כי הרשות הפלסטינית החליטה לפרוש מההסכם לחלוקת המשכורות לפקידי החמאס ברצועה, כך דווח בסוכנות הידיעות "שיהאב".

השליח הקטארי  (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
השליח הקטארי (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)


על פי הדיווח, ההודעה הגיעה דרך הבנקים של רשות המטבע הפלסטינית בעזה והסיבה לנסיגה היא חשש מפני העמדה לדין של הרשות באשמת תמיכה בטרור. בהמשך, אמר השליח הקטרי כי "הוועדה הקאטרית פועלת למציאת פתרון לבעיה ודרך חלופית להעברת המענקים לפקידים ברצועת עזה". 

לכתבה המלאה

רופא ממזרח ירושלים ניסה לבצע פיגוע בעיר העתיקה וחוסל

מחבל נורה ונפצע באורח קשה לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה כנגד כוחות הביטחון המוצבים בשער המג׳לס בעיר העתיקה בירושלים. המחבל פונה לבית החולים הדסה, שם נקבע מותו. המחבל הוא ד"ר חאזם אל ג'ולאני, כבן 50 תושב שועאפט, רופא ומנהל מכללת ריאן לרפואה משלימה במזרח ירושלים.

תיעוד הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות משטרה בראשותו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן נמצאים בזירה וחוקרי המשטרה החלו בחקירת האירוע ואיסוף ממצאים. על פי ממצאי החקירה הראשוניים, המחבל הגיע לעיר העתיקה משער שכם ועשה דרכו עד סמוך לצומת הסמטאות הגיא - מג׳לס. שם ניסה לפגוע בשוטרים המוצבים במקום באמצעות סכין. 

לכתבה המלאה

בנט: "ישראל תעשה הכל כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס ביום שישי לדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שפורסם מוקדם יותר השבוע בעניין הגרעין האיראני, ואמר כי "ישראל רואה בחומרה רבה את תמונת המצב המשוקפת בדו"ח, המוכיחה כי איראן ממשיכה לשקר לעולם ולקדם תכנית לפיתוח נשק גרעיני, תוך התכחשות למחויבויותיה הבינלאומיות. יש לוודא שלאיראן לעולם לא תהיה היכולת לייצר נשק גרעיני". 

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי)
בנט (צילום: אוליביה פיטוסי)

בהמשך, קרא בנט לתגובה בינלאומית: "אני קורא לתגובה בינלאומית הולמת ומהירה למעשיה החמורים של איראן. דו"ח סבא"א מתריע כי הזמן לפעול הוא כעת, ולכן אין להמשיך בציפייה נאיבית כי איראן תהיה נכונה לשנות את דרכיה באמצעות מו"מ שהוכח כחסר תכלית. רק עמדה נחרצת מצד הקהילה הבינלאומית, המגובה בהחלטות ובמעשים, תוכל לגרום לשינוי כיוון מצד המשטר בטהראן, שאיבד כל רסן. ישראל תעשה הכל כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני".

לכתבה המלאה

בר לב: "הירי לעבר בית הניצב - הכרזת מלחמה של ארגוני הפשע על המשטרה"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס היום (שבת) לירי שבוצע הלילה לעבר ביתו של ראש אגף "סיף" במשטרה, ניצב ג'מאל חכרוש, וכינה אותו "הכרזת מלחמה גלויה של ארגוני הפשיעה על משטרת ישראל״.

ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המשטרה פתחה בחקירת אירוע הירי לעבר ביתו של הבכיר במשטרה שמתגורר בכפר כנא, לא היו נפגעים אך נגרם נזק. השוטרים פרסו מחסומים לאיתור החשודים וחוקרים נמצאים בזירה ואוספים ממצאים.

לכתבה המלאה