המצוד אחר המחבלים מהפיגוע באלעד נמשך - חשש שיבצעו פיגוע נוסף
כוחות גדולים של משטרה, צה"ל, יס"מ ועוד ממשיכים בניסיון להתחקות אחר המרצחים מהפיגוע באלעד. בשב"כ ממשיכים באיסוף המידע אחר השניים ולכוחות הביטחון ברור כי בסופו של דבר הם יתפסו, אולם הכוונה לעשות זאת עוד לפני שיצליחו לממש את כוונותיהם לבצע פיגוע נוסף.

לכתבה המלאה

חמאס מגיב לאיומים על סינוואר: "נשרוף את ערי המרכז, ננחית מכות טילים על ת"א"
כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו היום (שבת) כי משלחת חמאס למצרים העבירה מסרים לפיהם "החזרת מדיניות החיסולים תיענה בהחזרת פעולות נפץ בערי הכיבוש". על פי הדיווח, המשלחת למצרים מסרה כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לא מאוים כלל מהאיומים לפגוע בו וכי "המחיר של טיפשות כזו ידוע לאויב".

לכתבה המלאה

חמאס (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)
חמאס (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)

מלחמה מעבר לים: שוב חשש לניסיון תקיפה איראני כלפי שגרירות ישראל בהודו
ערוץ "איראן אינטרנשיונל" הפועל בבריטניה, דיווח היום (שבת) כי בעקבות חשש מפני תקיפה איראנית על שגרירות ישראל בדלהי, משטרת הודו ערכה תרגיל בהשתתפות כוחות ישראליים סביב השגרירות, ובמהלכו, נחסמו כלל הרחובות סביב השגרירות הישראלית בדלהי וניתן היה אף לשמוע קולות ירי ופיצוצים. בתוך כך, כוחות הביטחון ההודים מצאו מעטפה עם שמו של מפקד כוח קודס לשעבר שחוסל בידי צבא ארה"ב, קאסם סולימאני, אשר הייתה מיועדת להגיע לשגרירות הישראלית.

לכתבה המלאה 

הפיגוע באלעד. המחבלים נמלטים מהזירה (צילום: מצלמות אבטחה)
הפיגוע באלעד. המחבלים נמלטים מהזירה (צילום: מצלמות אבטחה)
 

לאחר הפיגוע: המפכ"ל הודיע על מבצע למעצר שב"חים וסייענים
כיממה לאחר הפיגוע הקשה בעיר אלעד, הודיע ביום שישי האחרון, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, על מבצע משטרתי רחב היקף בו ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול. 

במבצע שיתקיים בכל רחבי הארץ בימים הקרובים, ייקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמים בכל רחבי הארץ, והוא ישלב מידע מודיעיני לצד פעילות יזומה בכל רחבי הארץ לרבות בכבישים ובצירי הנסיעה בסמוך לקו התפר. במשטרה נמסר כי "מדובר בריכוז מאמץ מיוחד ומתוגבר אל מול תופעה שהמשטרה פועלת מולה בכל ימות השנה בריכוז מאמץ, במבצעים ובפעילויות".  בנוסף לכך ביקשו לחדד את האיסור החמור בהסעה, הלנה והעסקה של שוהים בלתי חוקיים.

לכתבה המלאה

טרמפ אל התופת: אחד הנרצחים הסיע את המחבלים לזירת הפיגוע באלעד
במשטרה ובשב"כ אישרו ביום שישי האחרון כי אורן בן יפתח ז"ל, אחד הנרצחים בפיגוע באלעד, הסיע את המחבלים ברכבו. בין המחבלים לאחד הקורבנות היתה היכרות מוקדמות,  במסגרתה הוא הסיע אותם לאתרי בנייה. כך גם הפעם, אלא שהם תכננו לבצע פיגוע והצטיידו והתחמשו בגרזנים. 

לכתבה המלאה

זירת הפיגוע באלעד  (צילום: אלון חכמון)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)

חשד לרצח בצפון: אישה נדקרה למוות בסכין בקרית אתא
חשד לרצח בצפון: אישה בשנות ה-60 לחייה נדקרה למוות על ידי אדם שדווח כי הסתובב ערום בבניין מגורים בקרית אתא. החשוד במעשה נעצר בידי השוטרים. על פי המשטרה, למוקד 100 התקבל דיווח בדבר גבר שמסתובב ערום ובידו סכין בבניין בעיר. בסריקות שערכו שוטרי תחנת זבולון, שהגיעו למקום, הבחינו בחדר מדרגות באישה, תושבת קריית אתא, כאשר היא פצועה בראשה. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה. 

לכתבה המלאה

זירת האירוע בקרית אתא. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

באיחוד האירופי נואשים: "ניסיונות אחרונים להציל את הסכם הגרעין"
האיחוד האירופי מבצע ניסיון אחרון על מנת לנסות ולהציל את הסכם הגרעין עם איראן ו"לפרוץ" את המבוי הסתום, שנגרם כתוצאה מדרישת טהרן מוושינגטון, להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, כך דווח היום (שבת) בעיתון הבריטי, פייננשל טיימס. ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר בראיון לעיתון כי הוא מחפש "דרך ביניים" לסיים את המבוי הסתום שחיבל בהישגים שהשגו עד כה במטרה לחתום על ההסכם החדש. 

לכתבה המלאה

פגישת החירום בין איראן למעצמות בנושא הסכם הגרעין (צילום: רויטרס)
פגישת החירום בין איראן למעצמות בנושא הסכם הגרעין (צילום: רויטרס)

רמטכ"ל צבא ארה"ב: "רוסיה לא הצליחה ליישם את התוכנית הצבאית שלה
רמטכ"ל צבא ארצות הברית, גנרל ג'יימס מקונוויל, טען ביום שישי האחרון כי רוסיה לא הצליחה ליישם את התוכנית הצבאית שלה באוקראינה. "התוכנית הרוסית היא מאוד מסובכת. תוכנית כזו דורשת חיילים מאומנים וממושמעים, לא היו להם יכולות כאלה. לא היו להם מספיק חיילים מאומנים", אמר מקונוויל וציין שכדי ליישם תוכנית צבאית כזו, רוסיה זקוקה למערכת לוגיסטית טובה בהרבה.

לכתבה המלאה