לילה טעון בג'סר א-זרקא: חשודים ניהלו חילופי אש עם כוחות המשטרה

שני גברים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו אמש לאחר שביצעו ירי לעבר ילד בן 12 בג'סר א-זרקא שנפצע באורח קשה, וניהלו חילופי אש עם כוחות המשטרה. אחד מהם נפצע באורח קשה מירי השוטרים ומותו נקבע לאחר מכן. נבדקת האפשרות כי פעולתם התבצעה כנקמה על רציחתו לפני תשעה ימים של הנער ווליד סאמי שהאב.

לכתבה המלאה

בין כלי הנשק שנתפסו בזירה (צילום: דוברות משטרת ישראל)
בין כלי הנשק שנתפסו בזירה (צילום: דוברות משטרת ישראל)

בדרך להסלמה נוספת? גורם צבאי באוקראינה מתייחס למל"טים האיראנים

דובר פיקוד חיל האוויר האוקראיני יורי איהנאט, טען אמש במהלך תדרוך שקיים לתקשורת כי החל מאמצע החודש שעבר, הכוחות האוקראינים הפילו מעל ל-300 מל"טים מתוצרת איראן. "יותר מ-300 מל"טים מתוצרת איראן מסוג Shahed-136 אשר מוסקבה משתמשת בהם על מנת לשתק תשתיות במדינה, הופלו מאז ה-13 בספטמבר", מסר.

הוא טען כי הסיבה העיקרית לשימוש שעושים הרוסים במל"טים האיראנים הוא מחסור חמור שהם חווים בתחמושת, בין היתר בסוגי טילים שונים. "הם פגעו לאחרונה רק בתשתיות קריטיות של אוקראינה, ולא גילו עניין באובייקטים צבאיים", הוסיף.

לכתבה המלאה

נזק שנגרם לאחר הפצצה רוסית בדניפרו, אוקראינה (צילום:  REUTERS/Mykola Synelnykov)
נזק שנגרם לאחר הפצצה רוסית בדניפרו, אוקראינה (צילום: REUTERS/Mykola Synelnykov)

אירוע חריג: אלמוני פרץ לביתה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ותקף את בעלה

בעלה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי, הותקף אמש בבית מגוריהם בסן פרנסיסקו, לאחר שהתוקף הצליח לפרוץ לתוכו. בעלה, פול בן ה-82, הובא לטיפול רפואי בבית החולים וצפוי להחלים באופן מלא. כמו כן, התוקף נעצר, והמניע לתקיפה נמצא בבדיקה, כך נמסר מדוברו של חברת הקונגרס.

עוד הוא מסר כי "בני הזוג אסירי תודה לתומכים ולאנשי המקצוע הרפואיים המעורבים, ומבקשים לקבל פרטיות בשלב זה". פלוסי עצמה שהתה בוושינגטון בעת התקיפה. לאחר התקיפה, סוכני FBI וכוחות ביטחון נוספים הגיעו במהירות אל המקום, על מנת לקדם את חקירת המקרה ונסיבותיו. 

לכתבה המלאה

ננסי פלוסי  (צילום: רויטרס)
ננסי פלוסי (צילום: רויטרס)

בכיר רוסי טוען: אוקראינה ביצעה ניסיון תקיפה נוסף בחצי האי קרים

מיכאיל רזבוז'ייב, ראש עיירת סבסטופול שנמצאת בשטח חצי האי קרים, טען היום (שבת) כי הרוסים סיכלו מתקפת מזל"טים במפרץ העיר. הוא ציין כי ספינות מלחמה רוסיות ביצעו את הסיכול."המצב רגוע ובשליטה, כל הצוותים המבצעיים נמצאים בכוננות", הוסיף. סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסי "TASS", דיווחה כי נחסמה זמנית הגישה למפרץ זה, עבור מעבורות וסירות.

לכתבה המלאה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צופה בתרגיל הגרעין (צילום: רויטרס)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צופה בתרגיל הגרעין (צילום: רויטרס)

על רקע המשך המחאות באיראן: האיום הדרמטי של מפקד משמרות המהפכה

המחאות באיראן שהחלו עם מותה של מאהסה אמיני לפני כ-40 ימים נמשכות, על פי דיווח במדינה, כוחות הביטחון של משמרות המהפכה אף פתחו באש לעבר מפגינים בבית קברות. חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, שלח היום (שבת) איום מפורש למפגינים ואמר: "היום יהיה היום האחרון של המחאות, אל תצאו עוד לרחובות. שחררו את עצמכם מלהבות התקשורת המערבית שבסוף תגרום לכם לשקוע. היזהרו מהם".

לכתבה המלאה

הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)
הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)

גוש נתניהו מצליח להקים ממשלה? התחזית של סקרי הבחירות האחרונים

ארבעה ימים לפתיחת הקלפיות, התפרסמו אתמול (שישי) בחדשות 12 ו-13, הסקרים האחרונים לפני הבחירות. על פי הסקרים, נראה כי עדיין לא קיימת הכרעה בין הגושים, אך גוש נתניהו קרוב מאוד להצליח במטרתו להקים ממשלה. הציונות הדתית בראשות בן גביר וסמוטריץ' ממשיכים לשמור על כוחם, ומקבלים ב-12 וב-13 14 ו-15 מנדטים בהתאמה. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, לא מצליחה לרשום עלייה, ומסיימת בסקרים האחרונים עם 11 מנדטים ב-12, ומנדט אחד פחות בחדשות 13. 

המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה מקבלות שמונה ושבעה מנדטים כל אחת (בהתאמה) בשני הערוצים. מפלגת ישראל ביתנו בראשות שר האוצר ליברמן רושמת שישה מנדטים בסקר חדשות 12, ומנדט אחד פחות ב-13. בשמאל, מרצ והעבודה מקבלות חמישה מנדטים כל אחת בחדשות 12. בסקר 13, מרצ מסיימים קרובים לאחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים והעבודה עם שישה.

חד"ש-תע"ל נמצאות גם הן על סף אחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים כל אחת בשני הערוצים. באזור שמתחת לאחוז החסימה, הבית היהודי בראשות איילת שקד ובל"ד לא מצליחות לייצר קפיצה משמעותית רגע לפני הבחירות, ולא עוברות אותו.

לכתבה המלאה