רפאל בן אליהו ושאול חי שנרצחו בפיגוע בערב שישי בירושלים יובאו היום (ראשון) למנוחות. הלווייתו של רפאל בן אליהו ז"ל תיערך בשעה 12:00 בהר המנוחות בעיר. הלווייתו של שאול חי ז"ל תיערך בשעה 13:00. 

לאחר הדיון בקבינט: נאטם ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב
מתקפת הטרור בבירה: כך זה התרחש, דקה אחר דקה  

לרפאל בן אליהו נולד נכד רק אתמול: "אחיו נהרג בתאונה לפני 40 שנה - עכשיו הוא לקח אותו", סיפרה משפחתו בכאב. דליה, דודתו של רפאל, הוסיפה וסיפרה לכאן חדשות: "לא יאומן מה שקרה לנו במשפחה. בן יחיד לאמא סיעודית אח שלו נהרג בגיל 13 וחצי תאונת דרכים, תאונה טרגית. לפני 40 שנה ובשבת הזאת הייתה האזכרה שלו. ואחרי 40 שנה הוא לקח אותו יחד איתו. השאיר אחריו משפחה נפלאה, ארבעה בנים, ואתמול בלילה נולד לו נכד, כנראה שיקרא על שמו, זכרונו לברכה". 

היא הוסיפה בכאב: "הוא נקלע לאירוע הזה בפתאומיות כשהוא שמע צעקות שיזמינו אמבולנס או משטרה, הוא והבן השני שלו יצאו מהאוטו ובדיוק באותה השנייה הוא קיבל את הכדור בראש. הבן הצליח להימלט והמחבל חזר ואמא שלו והאח, הבן הקטן, ישבו באוטו, והוא קיבל את הקליע דרך האוטו. היה במצב קשה ואנחנו מאוד מתפללים שהוא יבריא". 

פיגוע ירי בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פיגוע ירי בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כזכור, שבעה נרצחו בפיגוע הירי מהקשים שידעה ירושלים סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב שבעיר. אמש הובאו למנוחות שלושה מנרצחי הפיגוע, בני הזוג אלי ונטלי מזרחי ז"ל והנער אשר נתן בן ה-14, שהובא למנוחות בבית העלמין בהר הזיתים בעיר.

על אף השעה המאוחרת, הגיעו להלוויה בהר הזיתים אנשים שלא הכירו את אשר נתן בן ה-14. קצין לשעבר מצנחנים, תושב תל אביב, החליט להגיע לבד: "סיפור קשה, לא יכולתי להישאר בבית. נרצח יהודי".

בני הזוג אלי ונטלי מזרחי, בשנות ה-40 לחייהם, הובאו למנוחות בבית העלמין דרך החיים בבית שמש. בני הזוג מזרחי ישבו יחד לארוחה משפחתית, כשלפתע שמעו קולות ירי מלמטה, ובלי היסוס החליטו לרוץ למטה בכדי לעזור. עדי ראייה סיפרו כי בני הזוג נרצחו בעודם מנסים לסייע לפצועים האחרים בפיגוע. עוד סיפרו שנטלי נהרגה בזמן שביצעה הנשמה בפצועים אנושים אחרים. 

הלווית אלי ונטלי מזרחי (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
הלווית אלי ונטלי מזרחי (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

מלבדם, בפיגוע נרצחו גם אירינה קורולובה ואיליה סוסנסקי בן ה-26. שלושה בני אדם נפצעו - נער בן 15, אישה כבת 60 וצעיר בן 24, בנו של רפאל.