לאחר ביטול החלטת ביהמ"ש אתמול להעביר את התלמיד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל לבית ספר אחר, עו"ד מיכאל ספרד, פרקליטו של התלמיד ומומחה בזכויות אדם, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, אודות הפרשה.

"מעלו בתפקידם״: עתירה נגד החמ"ד ומשרד החינוך בפרשת הילד טרנסג'נדר
"בחירה שלהם להיות רפורמים": ההורים שהפגינו נגד תלמיד טרנסג'נדר מנסים להסביר

בפתח הראיון, נשאל עו"ד ספרד מהו הפתרון שהושג אתמול, ולזאת השיב: "הגענו עד הלום כאשר משרד החינוך החליט בהחלטה סופר בעייתית, לטעמי לא חוקית ופוגענית, להיעתר לבקשה של בית הספר, להוציא את הילד מבית הספר ולשבץ אותו בבית ספר אחר, על רקע של מסע בריוני, טרנספובי, של מספר הורים יחד עם כמה רבנים וכמה פוליטיקאים חסרי אחריות, ובוא נאמר, אני בורר את מילותיי. ההחלטה הזו בוטלה אתמול. בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל את ההחלטה להוציא אותו מבית הספר. זה לא אומר שאנחנו לא מוכנים לשקול אלטרנטיבה לשנה הבאה, בטח לא באמצע שנת לימודים. אבל אני חייב לומר לכם שמשפטית, המשפחה לא חייבת למערכת כלום והילד זכאי להישאר בבית הספר. בינתיים בישראל, יש לנו חוקים שאוסרים על אפליה של ילדים בשל מגדרם". 

כשנשאל עו"ד ספרד האם פסק הדין הוא פשרה או שמא בית המשפט כופה את הפסיקה על משרד החינוך, השיב: "יש פה פס"ד שבעצם מבטל את ההחלטה של משרד החינוך. משרד החינוך במהלך פחדני, מגונה". עוד הוסיף: "אין שום פשרה. נכון שבית המשפט מביע את תקוותו, שלקראת שנה הבאה תימצא פשרה כלשהי, ונכון שאנחנו נכונים לפשרה כלשהי, אבל כרגע אין שום פשרה". 

כשנשאל האם התלמיד המדובר רוצה לצאת מבית הספר, השיב: "לא, הילד לא רוצה לצאת מבית הספר, טוב לו שם. הוא קם כל בוקר עם חיוך על הפנים. אילו הרשויות היו עושות את עבודתן, אילו הן היו עומדות באופן נחרץ, מצופפות שורות ואומרות, 'לא יקום ולא יהיה. לא יעבור אצלנו. מי שמוציא את הילד שלנו מבית הספר בגלל סיבה כזו, אנחנו נגיש נגדו כתב אישום על הפרת חוק חינוך חובה. אנחנו לא נאפשר ולא ניתן מילימטר...' אבל המערכת לא עושה את זה.

עוד הוסיף: "אם הייתי מייצג רק את העיקרון, הייתי הולך עד הסוף וייקוב הדין את ההר. אבל אני מייצג ילד ומשפחה שסובלת כבר חמישה חודשים מהדבר הזה, ובסופו של דבר, אם תימצא אלטרנטיבה ראויה, קרובה, אז הם יסכימו כדי לסיים את מחול השדים הזה. אני חייב לתת ציון לשבח לפרקליטות כי הפרקליטות הלכה למעשה לא הגנה על העמדה של משרד החינוך. היא לא הגישה תגובה לבית המשפט ובעצם אמרה 'אנחנו לא יכולים להגן על העמדה של משרד החינוך'". 

בסיום הראיון, חתם עו"ד ספרד: "בימינו, להיות הגון זה אומץ. אני חי בתוך העולם הזה של מה שקורה עכשיו ויש הרבה מאוד מתקרנפים, והרבה מאוד פחדנים ופחדניות".