סוף עצוב: אותרה ונמשתה גופתו של הנעדר בכנרת

לאחר מבצע חיפושים נרחב של המשטרה יחד עם לוחמי זרוע הים, אותרה הבוקר (שבת) גופתו של הנעדר ישראל כיסוס ז״ל בכנרת. גופתו אותרה על ידי לוחמי אח"י בת ים מיחידת האיתור של שייטת 3 ונמשתה מעומק הכנרת על ידי לוחמים צוללים מהיחידה למשימות תת מימיות של זרוע הים.

לכתבה המלאה

מפקד תחנת טבריה סגן ניצב יגאל בן לולו על מציאת הנעדר בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)

נתניהו, לפיד, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת: "ביום הזיכרון השאירו את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסמו הודעה משותפת הקוראת לאזרחי ישראל לשמור על קדושת יום הזיכרון: ״השאירו את המחלוקות ביום הזיכרון הזה מחוץ לבתי העלמין הצבאיים", קראו לציבור. 

לכתבה המלאה

נתניהו בהצהרה לקראת יום הזיכרון: "להשאיר את הוויכוח מחוץ לבתי העלמין, אחדות היא צו השעה"

ביקורת קשה מצד משפחת הקורבן בנתניה כלפי המשטרה: "היה ניתן למנוע"

תושב נתניה כבן 30 שנחשד בתקיפת אימו בעיר, נורה הלילה (בין שישי לשבת) ע"י כוחות המשטרה, לאחר שלטענתם רץ לעברם כשבידו מספר סכינים שלופות, מותו נקבע במקום. על פי החשד ולטענת המשטרה, הוא תקף את אימו תוך שהוא התבצר במקום וניפץ שמשות.  במשפחתו טוענים כי היה ניתן לעצור את הקורבן מבלי להוביל למותו וכי האם כלל לא הייתה בסכנה.

לכתבה המלאה  

למרות ההכרזה על הפסקת אש: הירי הכבד בסודן נמשך

לאחר לחץ בינלאומי כבד, צבא סודן הודיע כי הוא מסכים להפסקת אש של שלושה ימים החל מהיום. עם זאת, לדברי עדים מקומיים, הירי הכבד בחרטום נמשך. אחד התושבים המקומיים סיפר לרויטרס כי מקור הירי לא ברור וכי מעת לעת נשמעו גם תקיפות אוויריות.

לכתבה המלאה

סודאן (צילום: REUTERS/Mohamed Nureldin Abdallah)
סודאן (צילום: REUTERS/Mohamed Nureldin Abdallah)

גרמניה: מטופל חמוש בסכין התפרע בבית חולים יהודי בברלין ונורה ע"י המשטרה

המשטרה הגרמנית ירתה אמש במטופל חמוש בסכין ש"השתולל ותקף את הצוות והמטופלים" בבית חולים יהודי בברלין. לא היו נפגעים נוספים באירוע. הרקע לאירוע עדיין לא ברור, אמר דובר המשטרה, אך על פי החשד, האירוע התרחש במחלקה להתמכרויות בבית החולים.

לכתבה המלאה

לראשונה בהיסטוריה: צבא אוקראינה מינה קצין דת יהודי רשמי

לראשונה בהיסטוריה: צבא אוקראינה מינה קצין דת יהודי רשמי, שיספק שירותי יהדות לחיילים יהודים בצבא האוקראיני. את התפקיד קיבל הרב דוד מילמן, שכבר שנים רבות פועל למען החיילים היהודים בצבא האוקראיני וכעת פועלו מקבל תואר רשמי כאחראי הבלעדי על כל ענייני הדת היהודית בקרב החיילים היהודים המשרתים בצבא האוקראיני.

לכתבה המלאה

טקס המינוי (צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה)
טקס המינוי (צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה)

חשיפה דרמטית נוספת מהדלפות הפנטגון: רוסיה פעלה להפיל כלי טיס אמריקאי בשטח הסורי

תקרית חריגה: רוסיה ניסתה להפיל מזל"ט אמריקאי בשטח סוריה, בסוף השנה שעברה, כך נחשף רק לאחרונה כחלק מדליפת המסמכים שאירעה לאחרונה בפנטגון. המקרה אירע בחודש נובמבר האחרון, כאשר טיל רוסי נורה לעבר מזל"ט אמריקאי מסוג "MQ-9". 

לכתבה המלאה