הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה היום (שלישי) נגד יאנה בלום, צעירה בת 25, החשודה בביצוע התאונה ביום העצמאות בכביש 40, שבה נהרג מעיין דומנוביץ', תינוק בן עשרה חודשים.

מעיין בן השנה נהרג בתאונה החזיתית בנגב, אביו ואחיו במצב אנוש
הנתונים הבלתי נתפסים נחשפים: כך הפך כביש 40 לדרך המוות
האם שבנה נהרג בתאונה הקשה בנגב: "פתאום ברגע אחד החיים התהפכו"

המשטרה סיימה את חקירתה, וממנה עולה כי בלום סטתה לנתיב הנגדי והתנגשה חזיתית ברכבה של משפחת דומנוביץ'. בבדיקת דם שנערכה לה בסמוך לתאונה נמצאה בדמה כמות אלכוהול הגבוהה פי 2.5 מהמותר בחוק, וכן אינדיקציה לנהיגה תחת השפעת קנאביס.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה עד תום ההליכים. עו"ד גיא שמר שמייצג את יאנה בלום אמר בדיון הארכת המעצר בבית משפט השלום בבאר שבע: "מדובר בעבירה חמורה אבל זה לא חלק מהשיקולים למעצר. צריך להבחין אם יש כאן עילה של מסוכנות. היא לא התקלחה שבועיים ולא החליפה בגדים. באיזה מדינה אנחנו נמצאים? היא זקוקה לסיוע סיעודי, היא עם פלטינות בידיים. מה ישתנה עוד יומיים? שום דבר. היא תשהה בבית סגורה, ללא יכולת לצאת עם ערבויות גבוהות. לא צריך להתחיל את העונש עכשיו. היא צריכה טיפולי תמיכה רפואיים. במובן מסוים זה לא כל כך אנושי".

מעיין ז''ל  (צילום: באדיבות המשפחה)
מעיין ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בתאונה שהתרחשה ביום העצמאות האחרון, שבה נהרג מעיין דומנוביץ', נפצעו שישה בני אדם. אב המשפחה ובנו בן השש נפצעו קשה, האם והנהגת הפוגעת באורח בינוני, ושני ילדים באורח קל שלא נזקקו לפינוי לבית החולים.

פאראמדיק מד"א רפאל בנימינוב וחובש בכיר במד"א איברהים אלאעסם סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הרכבים היו מעוכים לגמרי, 3 פצועים מבוגרים היו לכודים ו-4 ילדים היו מחוץ לרכבים. יחד עם כוח רפואה צבאי ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו בטיפול הרפואי. פעוט כבן שנה היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות בשטח רופא צבאי קבע את מותו".