המאבק בטרור: כתב אישום יוגש היום (ראשון) נגד אחיו של המחבל שביצע את פיגוע הירי במחסום קלנדיה לפני כחודש ונוטרל על ידי כוחות הביטחון. מהחקירה עולה, כי אחיו של המחבל החשוד בהסתה, תכנן יחד עם חבריו להקים חוליית טרור, תכנון שסוכל ולא יצא לפועל.

"אנחנו מדינת חוק": גלנט התחייב לכבד את פסילת צמצום הסבירות ע"י בג"ץ
נורמליזציה? "סעודיה לא תעשה הסכם עם ישראל כל עוד המונים מפגינים"

לפני כחודש ב-24 ביוני, הגיע למעבר קלנדיה בעוטף ירושלים מחבל וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. המחבל, בן 17, מכפר עקב, הגיע רגלית מכיוון איו"ש וירה מנשק מאולתר לעבר הכוחות שפעלו במקום. 

כוחות הבטחון שפעלו במעבר, ירו לעברו ונטרלו את המחבל. בהמשך, נקבע מותו של המחבל. כזכור, בפיגוע נפצעו שני מאבטחים אזרחיים באורח קל.

פיגוע הירי במעבר קלנדיה. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן: ״הפיגוע הזה מחדד את הפוטנציאל והמוטיבציה בהיבטי הפח״ע במעברים. מדובר בפיגוע ירי שבוצע עם נשק חם לעבר כוחותינו באמצע הלילה. הזיהוי של המחבל שפתח באש היה מיידי, והכוח שהיה במעבר, פעל בצורה מדוייקת ומקצועית עד להשלמת הפעולה הנדרשת לנטרול המפגע. תגובתם של הכוחות שפעלו במחסום וחתרו למגע לנטרול המחבל, סיימו את האירוע בצורה טובה כפי שמצופה מהם״.

ביום שלאחר הפיגוע, נעצר לחקירה אחיו של המחבל, תושב כפר עקב בן 19. במהלך החקירה התברר כי החשוד היה מעורב בקשירת קשר למעשה טרור בכך שניסה להקים חוליית טרור שתפעל כנגד מטרות ישראליות ביחד עם שני חבריו. כמו כן, מהחקירה עולה כי על פי החשד הנשק המאולתר עמו בוצע הפיגוע, הוחזק קודם לכן על ידי אחיו. מעצרו הוארך מעת לעת, והיום צפוי נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות, גם בגין הסתה ברשתות החברתיות.

בימים האחרונים הושלמה גם חקירתם של שני חשודים נוספים שנעצרו, בני 19-20, תושבי כפר עקב, חבריו של אחיו של המחבל. עם סיום החקירה, בימים הקרובים צפוי גם נגדם כתבי אישום בגין החזקת אמצעי לחימה בניגוד לחוק.