בית משפט השלום הורה היום (שלישי) על שחרורו ממעצר של יחיאל אינדור החשוד בהרג הפלסטיני בעימותים בכפר בורקה. במעמד הדיון באולם התפרצו בני משפחתו של הפלסטיני, מאבטחי בית המשפט הוציאו אותם על מנת להשיב את הסדר על כנו.

שוחררו ארבעת תושבי בורקה שנעצרו בחשד למעורבות בעימותים עם מתנחלים
"יש גורמים שבוחשים בצלחת": עורך דינו של אלישע ירד במתקפה על הפרקליטות

כזכור, לפני כחמישה ימים האריך שופט בית המשפט השלום בירושלים ציון סהראי את מעצרו לאחר שקיבל באופן חלקי את בקשת המשטרה והשב"כ  וזאת אחרי שציין כי בחומר שהוצג בפניו ובראיות החדשות עולה כי החשד הסביר מתחזק במידה מסוימת, וההתחזקות הזו מצדיקה את השארתו של לינדור במעצר לפרק זמן נוסף. 

"אין משמעות הדבר כי טענת ההגנה העצמית נשללה", הוסיף השופט. "אולם, החומרים החדשים שהוצגו מחזקים במידה מסוימת את החשד לעבירות המיוחסות בעת הזו. מוקדם להגיע למסקנות נחרצות. יש לחתור לקראת סיומה של החקירה בשים לב למשך הזמן שבו נתון אינדור במעצר", הוסיף.

לאינדור מייחסים במשטרה ובשב"כ עבירות של גרימת מוות ברשלנות או בחיפזון, קשירת קשר, שיבוש והתפרעות. בהארכת המעצר המשטרה והשב"כ הסירו מהחשדות עבירה של ביצוע רצח מתוך מניע של גזענות או מניע לאומני.

מוקדם יותר השבוע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח מכתב למ"מ נציבת שב"ס תת גונדר מוני ביטן, בנושא תנאי הכליאה ב"פרשת עוז ציון". במכתבו כתב השר בן גביר בין היתר כי: "לפי פניות רבות שהגיעו היום ללשכתי, בהנחיית שירות הביטחון הכללי הועבר פצוע הראש יחיאל אינדור מהאירוע בבורקה למשמורת שב"ס, כשבהחלטת השחרור מבית החולים נכתב כי: 'אין הנחיות מיוחדות לגבי המיטה שישן עליה'". 

המחאה נגד מעצרו של יחיאל אינדור (צילום: אברהם בלוך)

"בנסיבות אלו, ולנוכח עשרות הפניות שהתקבלו בלשכתי, אבקש לקבל את תגובת שב"ס לדברים, ובכלל זה לדעת האם זכויות העציר בהתאם לחוק נשמרות, והאם גורמי המקצוע בשב"ס בדקו את הצורך להורות על אשפוזו בבית החולים של שב"ס (מר"ש)", הוסיף.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו, אשר מייצג את אינדור: "אחרי אין ספור ערעורים ופרטצ' אנחנו מקווים שהוא עכשיו יהיה בחיק משפחתו ויתעסק בריפוי. אנחנו מקווים מאוד שמי שהחשיד אותו ברצח ופגע בשמו הטוב יתקן זאת ויתחיל להסית את הלהט, כוחות השיטור והכוחות המשפטיים האלה כלפי הפורעים הרבים שפגעו בו ובחבריו".

עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו, שמייצג את אינדור: "אנחנו שמחים שבית המשפט המחוזי הורה על שחרור של יחיאל אינדור וקבע שבית המשפט השלום היא החלטה נכונה. היינו, שאין חשד סביר לעברת הרצח כלפי יחיאל אינדור. אנחנו רק חפצים בכך שהפלסטינים התוקפים יעצרו והיחידה החוקרת תשקיע בדיוק את אותו המאמץ".