המחבל שעל פי החשד ניהלו חמש סוהרות בשירות חובה קשר בין כותלי כלא רמון הוא מאזן אל-קאדי, כך הותר לפרסום היום (שני). אל-קאדי היה מעורב במסעדת פיגוע בסי-פוד מרקט בתל אביב בשנת 2002 שבו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו עוד 35. 

"שוגה בהחלטתו": ביקורת קשה על בן גביר בפרשת הסוהרות מכלא רמון
פרשת הסוהרות: הדרישה שהפנה צה"ל לשב"ס והזעם לאחר פרסום הפרשה

סוהרת אחת חשודה בהתכתבות עם המחבל ושליחת תמונות. בנוסף ארבע סוהרות בשירות חובה על פי החשד ידעו על הקשר האסור של הסוהרת, ולפחות אחת מהן ניהלה איתו שיחות. כל החמש ידעו שהוא מחזיק בתא טלפון חכם והן לא מצאו לנכון לעדכן את הממונים עליהן בכלא. 

החקירה שללה את קיומו של קשר אינטימי, גורמים במשטרה מציינים כי הפרשה רחוקה שנות אור מפרשת כלא גלבוע. במקביל מסרו עדויות עוד מספר סוהרים. המחבל ייחקר במהלך הימים הקרובים.

פיגוע הירי בסי פוד מרקט התרחש במרץ 2002 בדרך מנחם בגין בתל אביב על ידי מחבל מגדודי חללי אל אקצא.  אל-קאדי הסיע אותו מרמאללה אל המקום מאחר שהכיר אותו ובחר בו כמקום אסטרטגי לביצוע פיגועים. קאדי הודה בחקירתו כי גויס לפלג הצבאי של הפת"ח כארבעה חודשים לפני הפיגוע. 

פיגוע במסעדת סי פוד מרקט (צילום: אמיר מאירי)
פיגוע במסעדת סי פוד מרקט (צילום: אמיר מאירי)

בשעה שתיים לפנות בוקר הגיע המחבל איברהים חסונה למקום ופתח באש על היושבים במסעדת סי פוד מרקט והטיל שני רימוני רסס לעבר אנשים שנמלטו מהמסעדה, אך הם לא התפוצצו. לאחר מכן התקדם המחבל לעבר מסעדת 'מפגש הסטייק' הסמוכה, שלף סכין ודקר אזרחים שניסו לעצור אותו ושוטרים שהוזעקו מתחנת הירקון, הרג שוטר ונורה למוות.

כתוצאה מהפיגוע נרצחו יוסף הבי (52) מהרצליה, אלי דהן (53) מלוד והשוטר סלים ברכאת (33) מהכפר ירכא ששירת ביחידת הסיור של מרחב ירקון במשטרה. בזמן הפיגוע ישבו במסעדה מספר דמויות מוכרות - הכדורגלנים דאז יוסי אבוקסיס ואבי נמני וכן אירית רחמים, אך הם לא נפגעו.

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]