לאחר שבג"ץ פסל את ביטול עילת הסבירות ועורר סערה, בית המשפט העליון קבע בפסק הדין כי חוק הנבצרות החדש לא יחול בכנסת הנוכחית מפני שלטענתו מדובר בתיקון פרסונלי מובהק. ענת דוידוב וניסים משעל שוחחו הבוקר (חמישי) ב-103FM עם עורך הדין אילן בומבך, שייצג את הממשלה מול העתירות בבג"ץ, והתייחס לדברים.

באיראן משוכנעים שישראל אחראית על הפיגוע ומאיימים: "המהפכה תבוא"
קלינטון וטראמפ: רשימת ג׳פרי אפשטיין נחשפת | החשיפה שמטלטלת את העולם

בפתח השיחה הודה עו"ד בומבך כי הוא אינו יכול להבין את הנימוק שנכתב בפסק הדין. "75 שנה חיינו בסדר עם חוקים סופר פרסונליים, כולל אי התערבות מעולם בחוק יסוד, עד שהשבוע נפל דבר בישראל, שני חוקי יסוד בוטלו לראשונה מקום המדינה. דברים שאין שום סיבה להתערב בהם. אני מדבר על הצד המשפטי, האם אפשר להתערב בחוק יסוד. השמרנים באו ואמרו שהנסיבות קיצוניות ביותר, מה יקרה אם יהיה חוק יסוד שיגיד שצריך להרוג את הג'ינג'ים? אלה הן סיבות קיצוניות. אבל דברים כאלה? נבצרות? הרי לא ביטלו את החוק, באו וקבעו שזה יחול מהכנסת הבאה כי יש בזה מרכיב פרסונלי. סליחה? מרכיב פרסונלי? חוק יסוד ממשלת החילופים עם בני גנץ, שינו חוק יסוד, זה לא היה פרסונלי?"

"אני רואה את התמונה נהדר. הבעיה היא שכשבג"ץ בא ומשנה את הכללים ואומר 'אני משנה חוק יסוד לראשונה בגלל שהוא פרסונלי', זה לא מתכתב עם כל ההחלטות הקודמות שלו. בנבצרות בסך הכל הבהירו משהו שהיה סתום עד עכשיו, באו ואמרו שזה חייב להיות בסיבות רפואיות. מי מחליט על זה? עד עכשיו לא היה כתוב מי", טען.

הדיון בחוק הנבצרות (צילום: אברהם בלוך)

בהמשך נשאל האם הוא האמין שהיועמ"שית רוצה להדיח את ראש הממשלה מתפקידו. על כך השיב: "אני לא יודע אם היא רוצה או לא רוצה, אבל לא יכול להיות שיהיה לאדם בכיר ככל שהוא יהיה איזשהו כלי הרתעה שראש הממשלה צריך להיות מורתע. כרגע רק סינוואר צריך להיות מורתע, ראש הממשלה לא צריך להיות מורתע. גם אם חלילה יפר את הסדר ניגוד העניינים, אם חלילה היועמ"שית תחשוב שהוא מפר, גם אז היא לא צריכה לפטר אותו, להדיח אותו, לפגוע בקול בוחריו. ראינו שהוא מגשר עליון, הצליח לגשר לפני הבחירות, הצליח לחבר מפלגות, הצליח לעשות כל מיני דברים".

לסיום, ביקשה דוידוב את התייחסותו של בומבך לציוצו של יאיר נתניהו שהשווה את בג"ץ לבית הדין הבינלאומי בהאג. עורך הדין הבהיר: "בג"ץ זה בית המשפט העליון, גם כשהוא טועה זה בית המשפט העליון. אני לא מתייחס לציוצים של אנשים שאני לא מכיר. אני לא איש פוליטי, אני איש משפט, אני לא מגיב על דברים שאנשים טוענים שהם באו וצייצו. אבל בעיניי שבית משפט עליון בא ועושה פעם ראשונה ופעם שנייה באותו שבוע, ונותן פסיקות כל כך מנוגדות, זה לא היה צפוי בכלל. אנחנו רגילים שדעות מיעוט עשויות בעתיד להפוך לדעת רוב, עוד לא קרה בתולדות המדינה שדעת מיעוט הופכת להיות דעת הרוב, והנה קרתה פעמיים בשבוע אחד".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM