ועדת חקירה פנימית שמינה יומיים אחרי כניסתו לתפקיד, מ"מ נציב שירות בתי הסוהר (שב"ס), גונדר קובי יעקובי, בראשה עומד קצין שב"ס בדרגת גונדר, אמורה לסיים בקרוב את בדיקתה ולהניח תוך מספר ימים על שולחנו את ממצאיה. זאת, בעקבות רצף של אירועים הקשורים לראש ארגון הפשיעה, האסיר קוטייר עודה, ולהתנהלותם של מספר קצינים וסוהרים בשב"ס ביחס אליו, טרם כניסתו של מ"מ נציב שב"ס לתפקידו.  

בן גביר צייץ באנגלית: "חמאס אוהב את ביידן"
ביידן הטיל הלילה פצצה: זאת הסיבה המרכזית שהובילה אותו למקום הזה

ניצב קובי יעקובי  (צילום: ללא)
ניצב קובי יעקובי (צילום: ללא)

מהתמונות והתיעודים שנחשפו עולה כי התקיים מפגש "על כוס קפה" בין עודה לבין קצינים וסוהרים, המעיד על מצב עגום לכאורה, הנוגד את כללי שב"ס, בו קיבל האסיר המסוכן ביותר כיום יחס מועדף מגורמים בשב"ס. 

הבחינה סביב ראש ארגון הפשיעה ואנשיו הובילה לנקיטת צעדים מחמירים כנגדו באופן מיידי, לרבות העברתו למתקן כליאה בו שוהים אסירים ביטחוניים, מידורו משאר חבריו ואנשיו וכן הקשחת התנאים שלו.

במקביל מינה, כאמור, גונדר יעקובי ועדת חקירה בראשות גונדר, שתפקידה לבדוק את כלל האירועים. הועדה עתידה להעביר את ממצאיה והמלצותיה כבר בתוך הימים הקרובים. רק לאחר מכן ייפתח, ככל הנראה, הליך משמעתי כנגד אותם גורמים בשב"ס שהיו מעורבים לכאורה בפרשה.

משירות בתי הסוהר נמסר: "ימים ספורים לאחר כניסתו של מ״מ נציב בתי הסוהר לתפקידו, ולאור אינדיקציות חמורות שקיבל באשר להתנהלות שנמשכה שנים ארוכות מול ראשי ארגוני הפשיעה, מינה מ״מ הנציב ועדת חקירה אשר בחנה את החומרים וגבתה עדויות מקצינים ולוחמי כליאה. הוועדה צפויה להציג את מסקנותיה בפני מ״מ הנציב בימים הקרובים".