מחבלים מהכפר בורקא שבבנימין פוצצו הלילה (רביעי) מטען הבשלה רב עוצמה בשטחי המרעה של גבעת צור הראל בבנימין - מאות מטרים בודדים מבתי הגבעה. בנוסף, הציתו המחבלים מספר רב של מוקדים בסמוך לגבעה. מוקדי האש כובו על ידי מתנדבים וכוחות צבא. האירוע החריג מגיע שעות בודדות לאחר ביקורה של שרת החוץ ההולנדית, האנקה ברואינס סלוט, בכפר, בו שמעה מתושביו על אלימות מצד המתנחלים באזור.

"בגידה"; "זקוקים לדונלד טראמפ": התגובות בארה"ב ובקהילה היהודית לביידן

תחילה דיווחו תושבי בורקא לצה"ל כי "מתנחלים תוקפים את הכפר", אולם כוחות צה"ל שקפצו לשטח איתרו במקום את מטען ההבשלה שפוצץ דקות קודם, כמו גם את מוקדי ההצתה בשטחי המרעה. מאוחר יותר אותרו צילומים ממצלמות אבטחה באזור, שתיעדו את הפיצוץ העז ואת פטריית האש שיצר המטען.

חיילים ביהודה ושומרון (ארכיון) (צילום: דובר צה''ל)
חיילים ביהודה ושומרון (ארכיון) (צילום: דובר צה''ל)

תושבים מגבעת עוז ציון הסמוכה סיפרו כי הפיצוץ שיצר המטען, הרעיד את קירות הבתים: "באנו ללכת לישון ופתאום היה פיצוץ עוצמתי שממש הרעיד את הקירות", סיפרה יסכה, תושבת עוז ציון. "העובדה שזה לא קרה אצלנו אלא בגבעה הסמוכה ועדיין הפיצוץ הורגש כאן ממש מלמדת על עוצמת המטען, ודורשת ממערכת הביטחון להתייחס לכך במלוא החומרה".

גבעת עוז ציון (צילום: ללא)
גבעת עוז ציון (צילום: ללא)

האירוע מהווה עליית מדרגה בסדרת התקיפות שחוותה הגבעה לאחרונה, מגיע שעות ספורות לאחר ביקורה של שרת החוץ ההולנדית האנקה ברואינס סלוט בכפר, שהקשיבה לדיווחי התושבים על אלימות המתנחלים באזור ועל תקיפות הכפר.

פיצוץ המטען מצטרף לשורת אירועים ותקיפות שהתרחשו בגבעת צור הראל ובגבעת עוז ציון הסמוכה בחודשים האחרונים, ביניהם תקיפה של רועה צאן בידי עשרות פלסטינים, הצתת רכבים של תושבי הגבעה בשני מקרים שונים וירי זיקוקים לעבר הגבעה.