האלוף במיל׳, עמוס גלעד התייחס היום (ראשון) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM להתגרות מצידו של ארגון הטרור חיזבאללה עם ההקמה של האוהלים בגבול הצפון בגזרת הר דוב, כמו גם על טיל הנ"מ הסורי שנחת ברהט במהלך הלילה.

המכון לביטחון לאומי: "גם במחיר של עימות, יש להסיר את האוהלים של חיזבאאלה"
"יודע לעוף לטווחים ארוכים": זה הטיל שנורה מסוריה לעבר ישראל

על טיל הנ"מ הסורי, אמר: "זה טיל ארוך טווח שמיועד נגד מטוסים, כבר היו מקרים, וזה שהוא לא פגע זה הכי חשוב. השאר זו תקלה שצריך לבדוק - צריך להבדיל בין איומים אמיתיים, לבין איומים שנובעים מתקלה, זה לא טיל הכי מודרני, זה טיל ארוך, וכשהוא לא פוגע במטרה, היו דברים מעולם שהוא נפל אצלנו. האם זו תקלה? צריך לבדוק מה ניתן לעשות כדי למנוע את זה".

באשר לחיזבאללה והאפשרות להסלמה בגזרה הצפונית, הסביר: "זה חלק קטן מתופעה שכבר אותרה, שפוטנציאל ההתלקחות עם חיזבאללה עולה, כי כנראה הדימוי ההרתעתי שלנו בעיניהם קצת ירד. למשל הפיגוע במגידו זה פיגוע אסטרטגי, חיזבאללה שלח מחבל שעבר את הגדר, הגיע עד מרכז הארץ, והוא היה אמור להרוג עשרות אזרחים, זה מצטרף לפעולות התגרות אחרות לאורך הגבול - זו תופעה שמחייבת התייחסות והערכות מצב. זה קשור לכל המצב בארץ". 

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "עד עכשיו מאז 2006 הדימוי ההרתעתי ירד, יש לו שני ממדים, אחד שהצלחנו מאוד, ואחד שלא, אחד שהצלחנו זה למנוע התקפות על ישראל, השני זה אם יהיה איום אמיתי של חיזבאללה, 2500 רקטות, וטילים שיש להם, כמובן הנזק יכול להיות עצום - האיום מצד חיזבאללה הוא כבד. יש בניין כוח שממשיכים לפעול, לכן על פי פרסומים זרים פועלים בסוריה, כל ההתקפות האלה מונעות את בניין הכח, ובעיקר הפיכת סוריה למעין חיזבאלליסטן שנייה, בבניין כוח ממשיכים, יום יבוא ויהיה עימות והוא יהיה מאוד משמעותי. האוהלים זה דבר שמבטא את זה כאינדיקטור, הדד ליין הוא פחות חשוב מהעשייה עצמה, לדד ליין יש בעיה שאתה לא עושה אותו". 

על המתיחות ביו"ש והקריאות לצאת למבצע צבאי נרחב: "המון דמגוגיה יש פה, חומת מגן היה נגד רשות טרור שכביכול חתרה לשלום איתנו, ערפאת כיוון לפרק את ישראל בטרור, ושלום הוא ניסה ליישם את זכות השיבה, עם פלסטינים שאמורים היו להגיע מלבנון. הרשות הייתה שותפה שלנו לטיפול בבעיות הביטחון, אנחנו באחת הטעויות ההיסטוריות מכפישים אותנו, בגלל גורמים פוליטיים חזקים בממשלה חותרים להשתלטות מלאה ביו"ש עד כדי סיפוח זה דבר שימית עלינו אסון כבד, על אופי המדינה וגם עם סוגיות ביטחוניות, האסטרטגיה היחידה היא שהיא חיובית וברורה ביו"ש היא פעילות שב"כ וצה"ל שבאופן מתואם מונעים פיגועים בישראל".