מלחמת חרבות ברזל: ד"ר אמיר בוחבוט, הכתב והפרשן הצבאי של 'וואלה' שוחח היום (חמישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על התקרית ברצועת עזה בה יותר ממאה עזתים נהרגו ומעל 700 נפצעו מאש צה"ל בזמן הכנסת משאיות הסיוע.

נתניהו השיב לגלנט: "אפשר להשיג הסדר בלי פילוג, בחירות זו תבוסה לישראל"
"זה אותם מחבלים": חזר ממילואים בח'אן יונס - וחיסל את המחבל בתחנת הדלק

בפתח הראיון אמר: "הטענות שלי הן כלפי דובר צה"ל. 4 לפנות בוקר בציר הומניטרי, 30 משאיות במסגרת ציר הומניטרי לאזרחי רצועת עזה. נכנסים אחרי בידוק, מרפיח וכרם שלום, מגיעים צפונה, באזור ציר החוף המון מתנפל על אחת המשאיות וכתוצאה מהדבר הזה הנהג נבהל, נפגע, לטענת צה"ל הוא דורס ומנסה לברוח - נהרגים פלסטינים".

"היו שלושה מוקדים, מוקד אחד מסתערים, ביזה, גניבה, אלימות כלפי הנהג", פירט. "אירוע שני, גם אותו דבר רק שהפעם זה נוגע במשאית האחרונה. יש שם כנופיות שמשתלטות על המשאיות הללו. סג'עייה זה כנופיות פשע, שחמאס בעשור האחרון נתן להן ביטוי בזה 'תקבלו כסף, ביום פקודה אתם איתי'. האירוע השלישי, שבו מפקד מחלקת טנקים מזהה המון רץ אליו, הוא מבצע ירי באוויר, לא עצרו, יורה לעבר קרבת הרגליים, לא עוצרים".

ההמון פלסטיני מתנפל על המשאיות וכתוצאה מכך נהרגים מצפיפות (צילום :דובר צה"ל)

"מה עושה דובר צה"ל? משחרר סרטון שלא רואים בו כלום, נכנס לאירוע הזה מאוחר מדי. אף אחד לא מאשים אותנו. זה ארגון טרור מבחיל שאפילו לא הוציא הודעה שאומר 'בואו נקדם את המו"מ', שום דבר, נהנה מהתהליך עד שדובר צה"ל הפך להיות אפוי בזירה הבינלאומית. לגבי החטופים, יש המון גרירת רגליים. אני חושב שצריך להמשיך להלחיץ את הצד הפלסטיני, כי ברקע יש לנו חטופים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm