כ-15 משאיות עמוסות בקמח נכנסו הלילה (בין שבת לראשון) לעיר עזה ולמחנה הפליטים ג'באליה כשהם מלוות ב"חוליית שמירה" שכללו חמושים רעולי פנים. 

"ישראל תקפה עזתים": אירוע מוות המוני נוסף בעת חלוקת סיוע ברצועה
הפיילוט נכשל? האמת המרה על הצנחת הסיוע לעזה, והמחיר הכבד

בערוץ "א-שרק" הסעודי צוטט אחד מאנשי החולייה כשהוא טוען כי חוליית השמירה, שהוקמה באישור הפלגים והקונצנזוס הלאומי, תגן על משאיות הסיוע החל מהיום ותוודא שהן לא יותקפו או ייגנבו". לפי ההערכות, מדובר באנשים שמזוהים עם פתח ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מספר שומרים עלו על המשאיות, בעוד אחרים הלכו לצידה ומנעו מהמון להתקרב. הקמח שהועמס על המשאיות הועבר למחסני משרד הרווחה המזוהה עם הרשות הפלסטינית בשכונת אל-רימאל. הגעת משאיות סיוע למחנה הפליטים ג'באליה נעשתה לראשונה זה כמה חודשים. 

הדיווח מגיע ברקע המתקפה החריגה של פת"ח על חמאס ובה העביר ביקורת חריפה. "מי שגרם לנכבה חדשה ולישראל לכבוש מחדש את רצועת עזה, אין לו את הזכות להכתיב את סדרי העדיפויות הלאומיים של הפלסטינים". בפת"ח טענו כי "חמאס מנותק מהמציאות ומהעם הפלסטיני, כשעד לרגע זה כלל לא מעודכן על גודל האסון ברצועה".

על פי כלי התקשורת הפלסטינים, הפת"ח הביע את "תדהמתו" ואי הסכמתו מההצהרות האחרונות של חמאס, בכך שאינו מתייעץ כלל עם ההנהגה הפלסטינית, כאשר קיבל את החלטתו לבצע את המתקפה ב-7 באוקטובר, שהוביל לטענתם, ל"אסון מחריד ביותר" ו"קטסטרופלי יותר מהנכבה של 1948". 

אבו מאזן (צילום: רויטרס)
אבו מאזן (צילום: רויטרס)

הפת"ח גם מתח ביקורת חריפה על מנהיגי חמאס החיים בקטאר: "נראה שהחיים הנוחים של הנהגת חמאס בבתי המלונות המפוארים עיוורו אותם. מדוע מנהיגי הארגון חיים בחו"ל ולמה משפחותיהם ברחו והשאירו את העם הפלסטיני להתמודד עם המלחמה ללא כל הגנה?". בהמשך, מסרו לחמאס מסר חד משמעי: "העדיפות של כל הפלסטינים כיום היא לעצור את המלחמה לאלתר, למנוע עקירה, לספק סיוע הומניטרי לעזתים, לבנות מחדש את רצועת עזה, לסיים את הפילוג ולאחד מחדש את המולדת הפלסטינית", לשון ההודעה של הפת"ח.

בסוף השבוע, דווח בתקשורת האמריקאית כי ישראל שוקלת להשתמש בחברות אבטחה פרטיות בינלאומיות כדי להגן על משלוחי הסיוע ההומניטרי שנכנסים לתוך רצועת עזה. בדיווח נטען שישראל פנתה לכמה חברות אבטחה בנושא, והעלתה את הרעיון שמדינות אחרות ישלמו את עלויות האבטחה.