שלושה חודשים אחרי שביצע המחבל פאדי ג'מג'ום את פיגוע הירי בצומת ראם בו רצח שני אזרחים ופצע נוספים עד שנוטרל, החלו הבוקר (חמישי) כוחות משטרה ומג"ב בביצוע הריסת ביתו במחנה הפליטים שועפאט בירושלים. 

ליברמן בראיון תוקפני למעריב: "נתניהו מעדיף להכריז על מדינה פלסטינית"
בלחץ הסטודנטים: המוסד האקדמי המוביל באירלנד מתנער מישראל

נציין כי מדובר בשכונה הממוקמת בתוך ירושלים במזרחה של העיר, וביצוע הריסות בתי מחבלים שלא בשטחים דורשת עבודה מוקדמת משמעותית לרבות דיונים בבית המשפט. 

הבוקר נכנסו מאות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב, יחד עם יחידת מתפ"א של משטרת ישראל וכוח צה"ל למחנה הפליטים, והחלו בביצוע הריסת דירתו של המחבל, זאת אחרי שיומיים לאחר הפיגוע, כוחות משטרה של מחוז ירושלים, יחד עם לוחמי מג״ב עוטף ירושלים וכוח צה״ל, ביצעו איטום של בית המחבל לקראת הריסתו ופינו אותו מיושביו. 

כזכור, ב-16 באפריל השנה הגיע ג'מג'ום לצומת ראם, ופתח בירי על אזרחים ששהו בתחנת האוטובוס. שני חיילי מילואים שחלפו במקום, חתרו למגע ונטרלו אותו תוך זמן קצר. בפיגוע נרצחו ישי גרטנר ורס״ל במיל' אורי יעיש ז"ל.

זירת פיגוע הירי בצומת ראם (צילום: דוברות מד''א)
זירת פיגוע הירי בצומת ראם (צילום: דוברות מד''א)

בשבועות שלאחר הפיגוע, עצרו בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים את אחיו של המחבל בן 39, תושב מחנה הפליטים שועפאט. בתום חקירתו במשטרה הוגש נגדו כתב אישום, בין היתר, לאחר שהתברר כי העביר לאחיו את האקדח שרכש והחזיק שלא כחוק ושימש לביצוע הפיגוע.

נציין כי כחלק מפעולות משלימות המבוצעות נגד מחבלים ובהתאם לתקנות ההגנה (שעת חירום), נחתם בתקופה האחרונה צו של אלוף פקע״ר להריסת בית המחבל שהתגורר עם משפחתו במחנה הפליטים שועפאט. 

בתום אישור התוכניות על ידי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהתקיים השבוע, ולאחר השלמת כלל ההכנות המבצעיות הנדרשות, החל הבוקר מבצע הריסת בית המחבל בפיקודו של מפקד מג״ב עוטף ירושלים תנ״צ עמי נידם.