פיגוע דקירה וירי בחברון: חייל צה"ל נפצע הערב (שלישי) באורח קל לאחר שנדקר ע"י שני מחבלים בחברון, בסמוך לבית השלום.



הפצוע טופל במקום ופונה בהמשך לבית החולים. שני המחבלים שהיו במקום נורו וחוסלו. 



במהלך היום בוצעו שני פיגועים אחרים, האחד מהם בחברון והשני בגוש עציון. כמו כן סוכל פיגוע נוסף שתכננה לבצע חולית טרור בדרום הארץ.



בשעות אחר הצהריים, חייל בן 20 ואזרח בן 21 נפצעו באורח קל בפיגוע דריסה שהתרחש בצומת גוש עציון. המחבל שביצע את הדריסה יצא מהרכב עם סכין, במטרה להמשיך ולפגוע בנמצאים במקום. הוא נוטרל במקום וחוסל.



בסרטון של מצלמות אבטחה במקום, בו תועדה הדריסה, נראה הרכב של הדורס כשהוא נוסע במהירות גבוהה ופוגע בשני הפצועים, אשר פונו לאחר טיפול בשטח אל יחידת הטראומה של בית החולים הדסה עין כרם. החייל בן ה-20 נפגע בגפיים והפצוע השני, אזרח בן 21, נחבל בגפיים ובראש. שני הפצועים פונו כשהם בהכרה מלאה.




זירת הפיגוע בגוש עציון. צילום: דוברות מועצה אזורית גוש עציון


בתקרית של יידוי אבנים החשודה כפיגוע, שאירעה בחברון בשעות הצהריים המוקדמות, נהרג אברהם חסנו ז"ל, תושב קרית ארבע.



חסנו ז"ל יצא ממכוניתו לאחר שאבנים יודו לעבר רכבו, ככל הנראה על מנת לאמוד את הנזק שנגרם לכל הרכב, הוא נדרס ע"י משאית שנכנסה לצומת ונעלמה מן הזירה. הנהג הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית בדהרייה כשעה לאחר האירוע. הוא אמר כי לא התכוון לפגוע ביהודים וטען כי מדובר בתאונה. כעת האירוע נמצא בבדיקה, עדיין לא ידוע האם מדובר בפיגוע על רקע לאומני או האם מדובר בתאונה. 

לאחר האירוע, כוחות רבים הגיעו לאזור, וחלק גדול מהם נלחם במשך דקות ארוכות על חייו של חסנו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במקום. הצוותים דיווחו כי הוא היה בלי דופק, בלי נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית.




משמאל: אברהם חסנו ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



כמו כן במהלך היום אירע אירוע פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) בו נפצע שוטר באורח קל מזריקת בקבוק תבערה לעבר קבר רחל. החייל נפצע באורח קל מאוד, מרסיסים והיה עם מספר כוויות.



הפיגוע שסוכל



גם בגזרת הדרום נרשמה פעילות של כוחות הביטחון: צה"ל פגע הערב בחוליית טרור שהייתה אחראית על מספר אירועי ירי לעבר כוחות צה"ל בשבוע האחרון. החוליה תכננה לבצע הערב פיגוע גדול, שבגינו נדרשו החקלאים שפועלים בסמוך לגדר לעזוב את השדות.

מדובר צה"ל נמסר לאחר הפעילות כי "כוחות הביטחון זיהו את חוליית הטרור סמוך לגדר הביטחון ברצועת עזה, כשהן עוסקת בהכנות לירי לעבר כוחותינו. הכוח פעל להסרת האיום המידי וביצע ירי צלפים לעבר החוליה. זוהתה פגיעה. אין נפגעים ולא נגרם נזק לכוחותינו". במקביל, הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ועוד שמונה פצועים מאש צה"ל. 

מדובר באותה חוליה שירתה בשבוע שעבר אש צלפים ופגעה פעם אחת על ג'יפ הסיור של מפקד בכיר בגזרה, פעם אחת על רכב של קבלן עבודות בשטח ופעם אחת על רכב הנדסי ממוגן. בכל האירועים לא היו נפגעים.