שני ניסיונות פיגועי דריסה אירעו היום (שישי) במחסום קלנדיה וכפר סילוואד. במחסום קלנדיה, הגיע מחבל פלסטיני לאזור כשהוא נוהג על רכב עם לוחית זיהוי פלסטינית וניסה לפגוע בשוהים במקום. הוא נוטרל ע"י כוחות הביטחון. לא דווח על נפגעים באירוע.



בסילוואד, מחבל הגיח לעבר כוח משמר הגבול וצה"ל שטיפל באותה העת בהפרת סדר אלימה שהתקיימה במקום. הוא האיץ את רכבו לעבר הלוחמים שזיהו את המתרחש,הצליחו להגיע מאחורי בטונדה שעמדה במקום ופתחו באש לעבר המחבל. אין נפגעים לכוחותינו, מותו של המחבל נקבע במקום. בסיום בדיקת חבלן לרכבו של המחבל אותר על המושב שליד הנהג סכין, איתה על פי החשד, התכוון המחבל להמשיך את ביצוע הפיגוע.


אתמול אירע ניסיון פיגוע נוסף, כשכוח צבאי בחווארה ירה בפלסטיני שהתקרב לעברו סכין בידו. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד ונטרל את החשוד. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו ובמחבל הפלסטיני בוצעו פעולות החייאה שבסיומן נקבע מותו. מדובר צה"ל נמסר כי הכוח הבחין בפלסטיני חשוד במהלך משימת הגנה על הציר בחווארה וניגש לתחקר אותו. הפלסטיני שלף סכין ורץ לעבר הכוח. הכוח הגיב בירי והרג את המחבל.

לפני יומיים נעשה ניסיון לפגוע בחיילי צה"ל, בדיוק באותו האזור בו התרחש היום ניסיון הדריסה. במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים ואיתור אמצעי לחימה במחנה הפליטים קלנדיה, נפצעו ארבעה חיילי צה"ל מירי, בעקבות שני ניסיונות לבצע פיגוע דריסה של כוחות הביטחון בשני מוקדים במחנה. הכוח הגיב בירי והרג את המחבל ונבדק החשד שהחיילים נפצעו מירי כוחותינו. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי.
 
מממצאים ראשוניים עולה כי התוקף, בן 37 מבית סירא, השוהה באישור בישראל ביצע את התקיפה, כאשר מתחזק החשד כי מדובר במניע לאומני. חקירת החשוד על ידי משטרת ישראל וכוחות הביטחון נמשכת. מהמרכז הרפואי "שיבא" נמסר כי שני הפצועים שהגיעו כתוצאה מהתקיפה באתר הבנייה מטופלים בחדר ההלם בבית החולים. מצבו של אחד הפצועים קשה והשני במצב בינוני.

בתחילת השבוע בוצעו שני פיגועים כלפי אוכלוסיה אזרחית, במודיעין ובירושלים. במודיעין, פועל באתר בנייה בשכונת הציפורים תקף בכלי קהה מנהל עבודה במקום ולאחר מכן תקף באמצעות כלי קהה אחר עובד באתר סמוך ופצע אותם באורח בינוני. פועלים באתר הבנייה השתלטו על התוקף וכוח משטרתי שהגיע במהירות אל המקום עצר אותו והעבירו לחקירה.


יממה קודם לכן נפצעו 11 בני אדם בפיגוע דריסה תחת גשר המיתרים בירושלים. בין הפצועים היה תינוק בן שנה וחצי שנפצע בינוני והרופאים נאלצו לכרות את רגלו.

במהלך האירוע, רכב פרטי, שנשא לוחית זיהוי ישראלית, הגיע לתחנת האוטובוס, ואיתר הנהג קבוצת ישראלים. הוא התנגש בהם בעוצמה, ויצא מהרכב כדי לדקור אותם, לא לפני שהתנגש בברז כיבוי. הפצועים טופלו על ידי צוותי מד"א והועברו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. המחבל נורה על ידי מאבטחים ואנשי משטרה שהוזעקו למקום בתוך שניות וחוסל. ברכבו נמצא גרזן.