גבר בן 40 נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה שהתרחש אמש (רביעי) ביישוב גבעת זאב, צפונית לירושלים. הגבר נפצע בפלג גופו העליון בפיגוע שאירע בתחנת דלק ביישוב. המחבל שביצע את הפיגוע, תושב ביר נבאללה הסמוכה, נוטרל ונתפס. התרחשות הפיגוע תועדה על ידי מצלמה של אחד מבתי העסק במקום. בסרטון נראה המחבל כשהוא רץ לעבר הקורבן, שנראה הולך עם אשתו. לאחר שניות ספורות נראה המחבל כשהוא רץ בניסיון להימלט מהזירה, כשאזרחים שנכחו במקום דלקו אחריו. 



פיגוע דקירה בגבעת זאב

אובמה בנאום בשגרירות ישראל: "כולם צריכים לדבר בקול ברור כשיהודים נפגעים"


הפיגוע בגבעת זאב. קרדיט: דניס דגים

הפצוע הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים ומיחידת הטראומה נמסר כי הוא במצב קשה ולא יציב. המחבל, שנפצע באורח קל במהלך המעצר, פונה לבית החולים הדסה בירושלים. מתנדב זק"א חיים וינגרטן סיפר למעריב אונליין: "המחבל הגיע לתחנת הדלק עם סכין. הוא נעץ את הסכין בגבו של אברך בעוצמה, מול אשתו. הדקור נפל על הרצפה ואזרח שהראה תושייה החל לרדוף אחרי המחבל והפיל אותו לרצפה. כוחות הביטחון למקום והחלו בחקירת המחבל. הייתי ממש בקרבת מקום, טיפלתי בפצוע.  אנחנו מתפללים להחלמתו, אני מתנדב בזק"א ומתגורר בסביבה ואנחנו מרגישים לא בטוחים פה". 



פאראמדיק מד"א דודי גור סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 36 שוכב בתחנת הדלק כשהוא בהכרה מלאה וסובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן נוזלים, מצבו מוגדר בינוני עד קשה". 

מוקדם יותר אתמול סמוך לשעה 16:00, נתפס מחבל לאחר נסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה. לא היו נפגעים באירוע ועל המחבל נמצאה סכין. מתחקור האירוע עולה כי לאחר סריקות שנערכו באוטובוס שהגיע לכיוון קלנדיה, המאבטחים חשדו בפלסטיני שהיה באוטובוס וביקשו ממנו להזדהות. לאחר שטען כי אין ברשותו תעודת זהות, הוא הורד מהאוטובוס והתנגד לבדיקה עד שלפתע שלף סכין. המאבטחים השתלטו עליו והוא הועבר להמשך חקירה.