אביו של א', הלוחם החשוד בהריגה, הגיש היום (ראשון) תלונה נוספת במשטרה בעקבות איומים שהתקבלו בשיחות טלפון ופוסטים שקוראים לנקמה בחייל. באחד מהטקסטים ובהם האיומים שהגיש האב למשטרה, נכתב: "אם הפלסטינים רוצים שינוי, עליהם לרצוח אותו. נקמה". בנוסף לכך, בתלונה שהוגשה היום בשעות הצהריים, סיפר האב כי זיהה מספר פעמים שגורמים שונים עוקבים אחריו. זו הפעם השנייה שהאב מגיש תלונה בנושא ובימים האחרונים מתבצע מעקב צמוד של גורמי הביטחון, בשל חשש לפגיעה בחייל ובמשפחתו. 



בתוך כך, למרות הדיווחים על תוצאות נתיחת המחבל כי הוא נהרג מירי החייל, סנגוריו של החייל חיזקו היום את טענתו הראשונית כי ירה משום שחשש לחייו. "ככל שהתוצאה תהיה שהמחבל נהרג מירי הלוחם, הרי שזה מחזק את גרסתו שחש סכנת חיים ממשית לו ולכוח שנמצא בזירת הפיגוע. הוא פעל כדי לנטרל את הסכנה בשל תזוזותיו המחשידות של המחבל, שלבש מעיל ביום חם בחברון - ולנוכח ההתראה מפני פיגוע משולב עם חגורת נפץ", מסרו עורכי הדין אילן כ"ץ, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר ובינימין מלכא. סנגוריו הוסיפו כי "ההגנה לא תתייחס להדלפת ממצאים מטעם 'מועדון האסיר הפלסטיני' ותמתין לתוצאות רשמיות של הנתיחה".



מוקדם יותר, כאמור, אישרו גורמים משפטיים כי תוצאות הנתיחה מצביעות על כך שהמחבל נהרג מירי החייל. לאחר נתיחה שבוצעה שלוש שעות וחצי, הפתולוגים דיווחו, אם כי לא באופן רשמי, כי הירי של הכוח שנטרל את המחבל לא היה ירי קטלני שפגע באיברים חיוניים והביא למותו, בניגוד לירי של החייל בראשו. 



החייל החשוד בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



מי שפרסם את המידע על תוצאות הנתיחה הוא הפתולוג הפלסטיני ד"ר ריאד עלי, שנשלח כמשקיף מטעם הרשות הפלסטינית ובני משפחת המחבל. "לאחר שבוצעה לגופה בדיקה ונסקרו הפציעות השונות, התברר שהפצוע סבל מכמה פצעי ירי", אמר ד"ר עלי. "סוגי הפציעות נבחנו בצורה מפורטת ואופיינו הכניסות והיציאות, ונרשמו כל הפציעות בגופה". לדבריו, לא ייתכן שהפציעות האחרות, מלבד פגיעת הראש, גרמו למוות, משום שחלקן שטחיות וחלקן לא מביאות למוות מהיר. עוד הוסיף הפתולוג הפלסטיני, כי "הפציעה הקטלנית היא זו שחדרה לראש מצד ימין של קודקוד הראש, שגרמה להרס של רקמת המוח לחלוטין ולריסוק של עצמות הגולגולת וליציאה של חלק גדול מרקמת המוח מהצד האחורי השמאלי של הראש".



מוקדם יותר אמר גורם משפטי למעריב כי "תוצאות הנתיחה יהיו דרמטיות לכאן או לכאן". לדבריו "אם יוכרע בנתיחה כי הכדור שנורה על ידי החייל הרג את המחבל תוכל התביעה הצבאית להמשיך בקו שהיא נוקטת בו לעומת זאת אם יוכח בנתיחה כי הכדור לא הוא שהרג את המחבל, כלומר הירי של נטרול הפיגוע לפני כן היה הורג אותו ממילא, אזי התיק על הריגה מתפרק לתביעה".