מערכת כיפת ברזל יירטה היום (שבת) מעל רמת הגולן שני מקרים של ירי תלול מסלול לעבר ישראל. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. גורם צבאי אמר כי ככל הנראה מדובר בזליגה כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה. על פי התחקור הראשוני, בשני האירועים אחר הצהריים הירי לא היה נופל בשטח הארץ. אלו הפעמים הראשונות מאז הופעלה מבצעית, שמערכת כיפת ברזל ירטה רקטות ששוגרו לעבר צפונה של ישראל.



התקרית היום באה לאחר שבוע בו נורו מספר פצצות מרגמה לשטח ישראל. באמצע השבוע נורו בתוך יומיים ארבע פצצות מרגמה לעבר הרמה, כששלוש מהן בתוך שעה ביום שני. הנפילה הקודמת התרחשה יום קודם לכן, כאשר פצמ"ר זלג ממלחמת האזרחים ונחת במרכז רמת הגולן, שעות ספורות לאחר שהפסקת אש הייתה אמורה להיכנס לתוקף בסוריה. גם במקרה זה איש לא נפגע ולא נגרם נזק. 



בתגובה לירי הזה, תקף צה"ל תותחים השייכים למשטר הסורי, ובעקבות זאת הודיעה סוריה כי הפילה מטוס ישראלי, הודעה שהתבררה כשקרית. גורם צבאי בישראל מסר כי אמנם היה ניסיון כזה אך לא נשקף איום על כוחותינו. "בסוריה לא הופל שום כלי טייס", אמר והוסיף, "שני טילי קרקע-אוויר שוגרו מסוריה, לאחר תקיפת צה"ל בתגובה לזליגת הירי אמש. מטוסי חיל האוויר היו רחוקים ממקור הירי והירי לא היווה איום על כוחותינו".



הנפילות כאמור מצטרפות למספר מקרים נוספים בהם חילופי האש בסוריה זלגו לישראל. רק ביום שבת נפלה פצצת מרגמה סמוך לאחד היישובים החקלאיים ברמת הגולן. גם במקרה הזה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



לפני חודשיים שוגרו שלושה טילי פטריוט בניסיון ליירט מל"ט שחדר לישראל מסוריה, אולם הוא פספסו אותו והוא הצליח לחזור למקום המוצא שלו.