התחממות בגזרה הצפונית? משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, שוחח היום (שני) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM והתריע על כך שהצפון אינו ערוך לתקיפה אפשרית של חיזבאללה: "היו אמורים להיות למעלה מאלף ממדים, אך בכל הצפון אנחנו עומדים על 50 - זה אבסורד".

ראש אמ"ן: "אם איראן לא הייתה שולטת שם, לבנון הייתה חלק מהסכמי אברהם"

גם חיזבאללה מבין: סיכול ההסכם עם ישראל יפגע בבסיסו בחברה בלבנון | בן דוד

"אצלנו במועצה היישובים הם במצב תרגול אינטנסיבי יותר ממה שהיינו רגילים בשנה החולפת, בעיקר בעקבות המתיחות בגבול הצפון והאיומים, וגם ממתיחות תמידית שיש פה בכל המישורים". לטענתו, אחד הדברים שלא ניתן לו מענה זה נושא המיגון, "וחלילה אם מחר נסראללה מממש את איומיו, ההערכות שלנו לא תעזור - אנחנו נמצא את עצמנו עם לא מעט נפגעים והרוגים".

דוידוביץ המשיך וביקר את הממשלה, "אם ממשלת ישראל לא תיתן פתרונות אנחנו נצטרך לייצר שוב פעם את מה שאנחנו לא רוצים, וזה נקיטת אמצעים ולא איומים". 

לדבריו: "צה"ל חייב לומר בצורה הכי ברורה, האזרחים לא יכולים להיות מופקרים. הממשלה צריכה לקבל החלטה שזה אירוע חירום ואדרבה בשל המתיחות בצפון, אולי זה יתן עוד כלי למפשטיזציה, הם צריכים להגיד, 'חבר'ה - משרד הביטחון צאו לביצוע, ותוך כדי תביאו את כל הניירת'". 

בהמשך התייחס לצעדת השיוויון, צעדה של אנשי הפריפרייה מהדרום והצפון שצועדים לכיוון ירושלים בשל מחאתם על תנאי המחיה והביטחון האישי שהם חיים בו, "יוזמה מבורכת של מספר ארגונים, זה לא משהו חדש, עכשיו דווקא בגלל זמן הבחירות זה מרים ראש בצורה יותר רצינית".

"זו לא רק בעיה של תשתיות, או הקצאות תרבות וחינוך, אנחנו מדברים פה על הפקרות שלא הייתה כדוגמתה מאז שנולדתי, בכל מה שקשור לביטחון פנים אזרחי. הצעדה הזו היא דבר מבורך, ומתבקש שאולי יאיר ואולי יעיר את הקברנטים", סיכם.