המצור על העיר שכם, ממנה יצאו בתקופה האחרונה לא מעט מחבלים, נמשך גם היום (שלישי). בעקבות המתיחות הביטחונית הגוברת שוחח עדי כרמי, בכיר לשעבר בשב"כ, עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, כאשר הוא מתייחס גם לפעילות המודיעינית של כוחות הביטחון וגם לקבוצת הטרור החדשה "גוב האריות".

בפתח דבריו הסביר כרמי כי "לפני למעלה מ-30 שנה היה לנו את 'הפנתר השחור', כל פעם הם מביאים שם. אנחנו נמצאים במאבק, אני חושב שיש פה פעילות אדירה של כוחות הביטחון כדי למגר אותה. זה לא כל כך פשוט לפעול בקרב מאות אלפי אזרחים על מנת לפגוע בעשרות. יש פה חוליות טרור מקומיות, שמוסתים על ידי רשתות חברתיות, לא מחוברים לארגונים כמו החמאס".

"על הדרך, אנחנו מתחילת השנה למעלה מ-2,200 מעצרים מכל הקשת של הארגונים, של חוליות טרור, צעירים שכאלה, ולמעלה מ-350 סיכולים. 40 פיגועים של מטענים וכו' שנמנעו. המאבק הזה לעיתים גובה מחיר, ולעיתים יש נפגעים. כוחות הביטחון פועלים, מצד אחד כשצריך כמו עכשיו עושים סגר או כתר נושם, סוגרים את שכם שצריך, נכנסים לכל מקום. חציתי את כל תקופות האינתיפאדות מראשונה עד האחרונה, ולא נכנסו לליבת הערים, וחומת מגן, והיום אנחנו מגיעים לכל מקום שיש לנו מידע", הוסיף הבכיר לשעבר.

בעקבות כך, לדבריו של כרמי, הפתרון נמצא במודיעין הממוקד: "פגיעה מדויקת, פעילות נכונה במחסומים, פעילות נכונה במעברים, יש כאן כל הזמן ציר של שיפור ומצד שני לחץ מודיעיני ומצבעי מאוד ממוקד. התוצאות הן לדעתי במבחן הסטטיסטי ואני לחלוטין לא מקל ראש בפיגוע או נפגע ישראלי, אבל התוצאות מצוינות בהיבט של מה שאנחנו רואים בשטח".

הבכיר לשעבר אף טען כי "כל לילה יש פעילות, לא מחכים לשום דבר. כשמזהים מצב שכזה עושים גם כתר ואם צריך יעשו גם סגר. במודיעין, בסיכול טרור, במניעה, אין 100 אחוזים. הרשות לא שברה את הכלים, הם מבינים את הבעיה של המשילות שלהם. אני חושב שיש יוזמה מאוד אפקטיבית מתחת לפני השטח, אני לא רואה את מערכת הביטחון עושה יחסי ציבור לפעילותה אינטנסיבית שלה, המודיעין מאוד ממוקד, וקשה להגיע עד אחרון המחבלים הצעירים, ואף אחד לא מזלזל בהם. אני נותן את הקרדיט למי שעוסק בעשייה 24/7".