אחד מלוחמי גדוד "צבר" של גבעתי, שתועד בסוף השבוע האחרון בתקרית בחברון נשפט על ידי מפקדיו ונידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי - כך נודע הבוקר (שלישי).

הלוחם מגבעתי העביר מכתב חרטה למפקדיו: "הבנתי את הטעות שלי"
אביו של חייל גבעתי שהושעה לאחר תקיפת פעילי השמאל: "הבן שלי גיבור"

ח"כ צביקה פוגל (הציונות הדתית) שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לעונש: "אני רוצה לתת גיבוי גם לחייל וגם למפקד שלו. אני לא רוצה לפגוע באף אחד משניהם, אבל אתם יודעים שאנחנו חיים היום בעידן של מונדיאל, ובעידן של מונדיאל יש גם שופטים".

"אנחנו מבקשים מהשופטים לא תמיד לפעול לפי מה שהם ראו, אלא להפעיל היגיון ולא ישר להוציא כרטיס אדום. ההרגשה היא שהמג"ד שפט את החייל בכדי לרצות את הרמטכ"ל. כי כשהרמטכ"ל מוציא אגרות ולא נותן את הגיבוי למפקדים שהם יעשו את העבודה כולם מקבלים אישור מהרמטכ"ל במקום לעשות את מה שהם רוצים לעשות ולבדוק מה עלה", הוסיף.

לדבריו, "לחיילים אין סמכות שיטור. הרי גם ככה אני שם את החיילים במקום בלתי אפשרי ומבקש מהם לבצע את המשימות הכי בלתי אפשריות, ובסוף שופט אותם ל־10 ימים בכלא - זה לא נכון. בואו נסתכל על המערכה אחרת, בואו ננסה לתת מענה לאתגרים. אני הייתי שם ואם אני הייתי מפקד החייל הזה והוא היה מוציא אגרת אני הייתי הולך לרמטכ"ל הוא לא צריך להוציא אגרת לחיילי צה"ל כל הזמן". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm