בגל הפיגועים האחרון בירושלים, שלושה מהפיגועים בוצעו על ידי מחבלים בשנות העשרה ממזרח העיר. מפקד מחוז ש"י, ניצב בדימוס שלומי קעטבי, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיב לדברים: "יש בכלל בעיה עם נוער, זה קטינים, כל מה שקשור לאירועי אלימות מכל סוג".

בעקבות גל הטרור: עלייה דרמטית בבקשות לרישיון כלי נשק
בכיר לשעבר במערכת הביטחון מסביר: כך יש למגר את טרור המחבלים הבודדים

"יש בעיה להתמודד איתם, לעצור אותם, סוג העמדה לדין מאוד בעייתי. בסופו של דבר, קטינים ונוער זה כוח שיש לו סוג של הגנה. מבחינתם זה הדור החדש. ידענו לחבר בין הקטין להורים שלו. בסופו של דבר כשזה מגיע לבית המשפט אנחנו לא כל כך מצליחים להעמיד לדין את ההורה ולהפוך אותו לידו הארוכה של הקטין", ציין.

בהמשך, התייחס לביקורת של גורמים במערכת הביטחון נגד השר בן גביר ואמר כי "שהכול צריך לצאת בסופו של דבר בהערכת מצב כוללת, מהקבינט הביטחוני, רק משם צריך לקחת החלטות באשר להתמודדות עם גל הטרור הנוכחי. בן גביר אני מייעץ לו, לפעמים הוא מקבל את דעתי לפעמים לא, אני מאחל לו בהצלחה. חסר מימד נוסף של מידע איך לנהוג בתקופה הנוכחית, המידע הזה נמצא בקבינט, יש שם את המל"ל, השב"כ שיכולים לייצר פתרון יחסי או מענה מבצעי הרבה יותר טוב".

"אני לא מכיר את זה, כשבן גביר פונה אליי בנושאים של משטרה אני אומר לו את דעתי, אבל ביחסים בין השר למפכ"ל אני לא עוקב מקרוב", ציין. 

המפכ''ל שבתאי, ח''כ איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
המפכ''ל שבתאי, ח''כ איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על ההחלטה של בן גביר לצמצם את המקלחות של האסירים הביטחוניים, חשף כי "בסופו של דבר אסיר ביטחוני שפותח את הברז במשך הלילה עושה סוג של פיגוע כלכלי. זה היה גם בתקופה מאוד קשה, כשמדדנו את הכמויות למעשה כל מחבל השתמש בכמות מים של כמעט פי חמש מהאזרח הממוצע".

בסיום התייחס גם למעצרו של הלוחם שתועד מכה פעיל שמאל בחברון: "הכול צריך להיבדק בידי המח"ט, זה ברמה של החטיבה ולא יותר מזה. לאחר מכן להסיק מסקנות. אני מניח שהעניין ייבדק על ידי הצבא". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm